آسانسور مجتمع تجاری

ساختمانها از نظر میزان تردد جمعیت به چهار دسته تقسیم میشوند:

  • دسته اول: ترافیک سبک بدون داشتن زمان اوج ترافیک شامل کاربری های صنعتی, انبار و مخاطره آمیز.
  • دسته دوم: ترافیک متوسط بدون داشتن زمان اوج ترافیک شامل کاربری های مسکونی, هتل ، خوابگاه و اداری که دارای واحد های جدا از هم هستند.
  • دسته سوم: ترافیک سنگین دارای زمان اوج ترافیک شامل کاربری های آموزشی – تربیتی ، اداری – حرفه ای ، کسبی – تجاری , تجمعی ( سالن اجتماعات، سینما , تئاتر و … ) و آندسته از کاربری های درمانی – مراقبتی که دارای ترددهای زیاد هستند ( مانند بیمارستان ها )
  • دسته چهارم: ترافیک خاص شامل کاربری درمانی – مراقبتی ( مانند درمانگاه , کلینیک ها , بازداشتگاه ها و …)

آسانسور مجتمع تجاری

سیستم ها و دستگاه هایی که به صورت عمودی حرکت می کنند باید نیازهای افراد معلول را به همان نسبت افراد سالم پاسخگو باشند. ارتفاع نصب دکمه های مخصوص آسان بر که در راهرو نصب می شود؛ باید برابر با ۲/۱۳۴ سانتی متر باشد. دکمه های اضطراری باید در ارتفاعی نصب شود که دکمه های پایین دارای ارتفاع معدل ۸۰~۹۰ سانتی متر از زمین و دکمه های بالا دارای فاصله ای برابر ۱۵۰ سانتی متر تا داخل اتاقک آسان بر باشد و محل آنها در پایین صفحه ی دکمه ها باشد. خط مرکزی تلفن نیز باسید در حداکثر ارتفاع ۹/۱۲۱ سانتی متری از کف اتاقک آسان بر نصب شود. ارتفاع دستگیره ی ریل نیز نباید بین ۴/۸۶ -۳/۸۱ سانتی متر از بالای کف آن در نظر گرفته شود.
انواع آسانسور مجتمع تجاری:

۱) رفت و آمد کم و نفر بر

۲) آسانسور برانکار/ نفر بر
۳) آسانسور نفر بر چند منظوره

۴) آسانسور با رفت و آمد زیاد
۵)آسانسور چند منظوره برای کالا

۶) آسانسور برای حمل کالای سنگین

حداکثر مسافت پیموده شده توسط آسانسور ۲۵ متر و سرعت ماکزیمم ۱ متر بر ثانیه و در صورت شدید بودن رفت و آمد لازمست که ۱ تحلیل مفصل برای میزان و زمان رفت و آمد صورت گیرد. حداقل فضای انتظار برای هر آسانسور ۱۵۰*۱۵۰ می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها