سیستم کنترل دسترسی

سیستم کنترل دسترسی

 

یک سیستم کنترل دسترسی شامل یک ریدر (Reader) در کابین و یک کنترل باکس می باشد که معمولاً در پشت پنل قرار گرفته است.

دستگاه های کنترل دسترسی به وسیله ی کارت یا تگ، کد و اثر انگشت فعال هستند و به چند مدل تک خروجی، چند خروجی و یا خاص تعریف می شوند.

دستگاه کنترل دسترسی تک خروجی : در این مدل یا یک طبقه را کد می کند یا یک کد مشترک به تمام طبقات می دهند. برای کد کردن یک طبقه: به عنوان مثال پشت بام در ساختمانی نباید قابل دسترس باشد در این صورت با استفاده از این مدل آن طبقه قفل و فقط کسانیکه کارت یا کد دارند دسترسی دارند و برای کسانیکه ندارند فاقد دسترسی می باشد.  برای کد مشترک طبقات: به عنوان مثال طبقات عمومی مثل پارکینگ و همکف در دسترس همه می باشد ولی سایر طبقات کسانیکه کارت یا کد دارند اجازه ی دسترسی دارند.

دستگاه کنترل دسترسی چند خروجی : به عنوان مثال حسابدارانی که در طبقه پنج کار می کنند فقط به همان طبقه دسترسی دارند ولی نمی توانند به واحد فنی که در طبقه سوم هست بروند و طبقات عمومی مثل سالن غذا خوری و پارکینگ برای همه در دسترس می باشد.

دستگاه های خاص داری نرم افزارهایی هستند که می توان به گونه ای طراحی کرد که به افراد خاص اجازه می دهد در روزها و زمان های مشخص به طبقات خاص بروند.

به طورکلی هدف استفاده از این دستگاه ؛ افزایش امنیت ساختمان ، مدیریت دسترسی افراد به طبقات و جلوگیری از استهلاک بی مورد آسانسور می باشد.

 

#شستی #شستی_آسانسور # مدیا #آسانسور #قطعات آسانسور #خرید آسانسور #کنترل دسترسی #تردد #پنل

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها