ارزیابی سطح راحتی آسانسور توسط تلفن همراه

با سرعت بخشیدن به بلندمرتبه سازی تقاضا برای آسانسور افزایش می یابد و سطح راحتی ایمنی و سرعت در شرایط ارتعاش نیز موجب علاقه شدید میشود بنابراین لازم است که سطح راحتی آسانسور کنترل شود. روش سنتی برای چنین مانیتورینگ به طور قابل توجهی در بازرسی های حرفه ای به طور منظم بستگی دارد و نیاز به تجهیزات گران قیمت و مهارت حرفه ای دارد با توجه به این موضوع، روش جدیدی برای نظارت بر آسانسور سواری با استفاده از یک گوشی هوشمند در این مطلب به طور کامل نشان داده شده است. انواع سنسورهای با دقت بالا در یک گوشی هوشمند با قابلیت پردازش داده ها و قابلیت ارتباطات تلفنی نصب میشوند. یک سری آزمونهای اعتبار سنجی طراحی و تکمیل شد و سازمان بین المللی برای استاندارد ۱۹۹۷-۲۶۳۱ ISO برای ارزیابی سطح راحتی آسانسور استفاده شد. نتایج تجربی نشان می دهد که روش پیشنهادی قابل ارزیابی و قابل اعتماد است دقت آن با الزامات مهندسی مطابقت دارد و سطح ریز آسانسور را میتوان با شرایط مختلف تحت نظارت قرار داد.

این روش بسیار اقتصادی و آسان است و برای عموم مردم میتوانند در نظارت بر عملکرد مناسب آسانسور مورد استفاده قرار گیرد .علاوه بر این، این روش هم میتواند طیف گسترده ای از پشتیبانی داده ها را فراهم کند و هم خطاهای داده را به میزان معینی حذف کند.

در این مطلب یک روش مانیتورینگ برای تعیین سطح راحتی آسانسور با استفاده از تلفن هوشمند پیشنهاد شده است و نرم افزار نظارت توسعه یافته است رویکرد پیشنهادی میتواند برای جمع آوری اطلاعات شتاب با استفاده از یک حسگر در گوشی هوشمند استفاده شود.

نتایج یک آزمون کنتراست نشان می دهد که دقت روش پیشنهادی می تواند نیازهای مهندسی را برآورده کند. داده های شتاب با استفاده از استاندارد ارزیابی به راحتی محاسبه میشوند نتایج ارزیابی میتواند برای نظارت بر سطح راحتی حرکت آسانسور از طریق مشارکت عمومی و نگاهداشت آسانسور فراهم شود برای بررسی قابلیت اطمینان نرم افزار مانیتورینگ سواری آسانسور، آزمون کنتراست روش نظارت آسان برای سوار شدن آسانسور تحت شرایط مختلف انجام می شود.

 

نتایج آزمایش نشان میدهد که نظارت بر سطح راحتی آسانسور بر اساس یک تلفن هوشمند برای کنترل سطح آسایش آسانسور در حالتهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این داده های جمع آوری شده مربوط به عملیات آسانسور هستند و نتایج ارزیابی با حواس های ذهنی بدن انسان منطبق است.

همچنین  نتایج نشان میدهد که روش نظارت بر سطح راحتی آسانسور بر پایه ماترفون پایدار، بسیار قابل اجرا، اقتصادی و راحت است. این روش پشتیبانی فنی برای مشارکت عمومی با نرم افزار نظارت را فراهم می کند، زیرا بسیاری از کاربران میتوانند با استفاده از گوشیهای هوشمند خود به راحتی آن را کنترل کنند. برای کنترل راحتی آسانسور با استفاده از سنسورهای جاسازی شده در یک گوشی هوشمند، نرم افزار گوشی هوشمند Orion CC طراحی شده  است رابطهای اصلی نرم افزار در شکل زیر نشان داده شده است

 

 داده های جمع آوری شده به سایت SHM آپلود میشوند. محل فعلی برای به دست آوردن اطلاعات مکان از نظارت فعلی است. مکان من محل جمع آوری داده ها را فراهم میکند و میتواند با شتاب گیری جمع آوری شود و اطلاعات مکان را میتوان با دادههای شتاب در محلی ذخیره کرد

این نرم افزار از طریق جمع آوری اطلاعات شتاب سنج سطح راحتی آسانسور را کنترل می کند. این می تواند به طور همزمان سه سرعت مختلف را افزایش دهد جهت شتاب  نشان داده شده است. با استفاده از رابط جمع آوری داده میتوان فرکانس و زمان نمونه گیری را تعیین کرد. برای نظارت بر وضعیت آسانسور برای یک دوره زمانی خاص زمان نمونه گیری را میتوان به صفر تنظیم کرد. سپس اجرای مانیتور می تواند بی نهایت باشد و نظارت را میتوان با کلیک کردن دکمه توقف بر روی رابط در حین نظارت بر زمان واقعی متوقف کرد به این دلیل که آی فون به یک سهم بازار بزرگ در سراسر جهان دست یافته است،

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *