ایمنی کودک در آسانسور

آسانسور یکی از ایمن ترین اشکال حمل و نقل هستند به شرط اینکه به درستی نصب شده و به طور منظم و کامل نگهداری شوند. با این حال، هر ساله بسیاری از کودکان در آسانسور آسیب می بینند یا کشته می شوند. کودکان خردسال، به ویژه آن‌هایی که کمتر از ۵ سال سن دارند، اغلب فاقد قدرت، هماهنگی، تعادل و رفلکس‌های محافظتی برای جلوگیری از آسیب هستند. کودکان اغلب سعی می کنند از بزرگسالان تقلید کنند و بنابراین مهم است که والدین و سرپرستان رفتار مناسب از خود نشان دهند. اگرچه بسیاری از آسانسورها شامل تجهیزات ایمنی هستند که برای به حداقل رساندن این حوادث طراحی شده اند، اما بسته به مقررات منطقه، همیشه اینطور نیست، به خصوص در تاسیسات قدیمی. شایع ترین آسیب این است که درهای آسانسور روی قسمتی از بدن مانند انگشت، دست یا بازو بسته می شوند.

در اینجا نکات ساده ای وجود دارد که والدین و سرپرستان باید هنگام استفاده از آسانسور برای کمک به حفظ ایمنی کودکان رعایت کنند.

قبل از سواری…
به فرزندان خود در مورد خطرات احتمالی آموزش دهید، مطمئن شوید که آنها بازی نمی کنند، دست نمی زنند یا به درها تکیه نمی کنند
به کودکان یادآوری کنید که در مواقع اضطراری، مثلاً در صورت وقوع آتش سوزی، زلزله یا خاموشی، باید از پله ها بروند.
رفتار خوب خود را الگوبرداری کنید و از دست یا پا برای متوقف کردن درب بسته شده استفاده نکنید، یا برای ورود به شکاف بسته شده بدوید.

در حین سواری…
در طول سفر مراقب فرزندان خود باشید
از درها دور بمانید
وقتی حادثه رخ می دهد…
دکمه زنگ/تماس را فشار دهید یا از اینترکام استفاده کنید
در صورت امکان نرده و تلفن را برای کمک نگه دارید
آرام بمانید و تا رسیدن کمک های واجد شرایط در آسانسور بمانید
این نکات تا حد زیادی عقل سلیم است و ممکن است برای بزرگسالان آسان باشد اما برای کودکان می تواند ترسناک و گیج کننده باشد. در هنگام استفاده از آسانسور مهم است که این نکات را در نظر داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *