طریقه های نصب پنل های داخل کابین آسانسور

اطلاع از نحوه نصب شستی های کابین آسانسور نه تنها برای کابین ساز بلکه برای کارفرمایان نیز مهم می باشد، چرا که می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی زیبایی دیزاین پنل، مقاومت و طول عمر پنل تاثیرگذار باشد.

پنل های تولیدی به دو صورت “توکار Flush Mounted و “روکار Wall Mounted تولید و عرضه می گردد و بر همین اساس نحوه ی نصب آن ها نیز متفاوت می باشد. استفاده از پنل های روکار برای برخی از کارفرمایان بسیار مطلوب و زیبا جلوه می کند و برخی دیگر اصلا اینطور نمی باشد ولی به طور کلی باید به دیزاین کابین آسانسور توجه نمود.

شستی های داخل کابین روکار

ابتدا به بررسی شستی های روکار می پردازیم، این شستی ها همانطور که از نام آن ها مشخص است همسطح با کابین نیستند و به اندازه ضخامت پنل از صفحه کابین خارج هستند. سادگی نصب این شستی ها مهمترین مشخصه ی آنها می باشد.
شستی های روکار بسته به اینکه دارای خم گرد یا خم ۹۰ درجه داشته باشند، نحوه ی نصب آن ها نیز متفاوت است.
شستی های روکار با خم گرد در عرض های ۱۹ و ۲۵ به صورت پیچ و گل پیچ قابلیت عرضه دارند. دقیقا مشابه مدل های دیانا و روما (از سری پنل های تولیدی در شرکت مدیـا MEDIA )
شستی های روکار با خم ۹۰ درجه، به سه حالت قابلیت اجرایی جهت نصب را دارند:

  1. Z در بالا یا پایین
  2. پیچ همسطح
  3. پیچ مخفی

این نوع شستی ها سه صورت بالا یا ترکیبی از این ۳ حالت می توانند نصب شوند.

شکل روبه رو، شمایی از طریقه نصب به شیوه Z می باشد.
در این روش صفحه Z به بدنه کابین متصل بوده و پنل به صورت کشویی( Sliding ) توسط شانه ی فلزی به کابین گیر داده می شود.
در این شیوه حداقل باید به انداز ۷ سانتی متر فضا بالای پنل باشد تا مانعی برای حرکت کشویی ایجاد نشود.

شستی های داخل کابین توکار

پنل های توکار کاملا همسطح با کابین می باشد و هیچ بیرون زدگی شما مشاهده نخواهید کرد؛ به دلیل جزئیات و ظرافت خاص این نوع پنل ها، باید نهایت دقت را در نصب این پنل ها در دستور کار قرار داد.
این نوع شستی های به دوصورت با قاب پشت یا بدون قاب پشت قابلیت تولید دارند. چنانچه پنل شما دارای قاب پشت باشد، فقط به صورت پیچ مخفی می تواند نصب گردد. و چنانچه بدون قاب پشت باشد به صورت پیچ همسطح نیز قابلیت اجرائی دارد.

باید توجه کرد که انتخاب برخی اجزا در شستی های روکار موجب موجب برش خوردن کابین در آن نواحی می شود که با کمی دقت در انتخاب اجزاء یا هماهنگی های لازم با واحد طراحی شرکت مدیا MEDIA می توان از این کار جلوگیری کرد.

به عنوان مثال برخی نمایشگرها دارای ضخامت های بیشتر از ضمانت بدنه پنل می باشند و از بدنه کاملا خارج هستند و کابین ساز باید این قسمت از بدنه کابین را برش دهد تا نمایشگر را جادهی کند. جدول زیر یک راهنمای کامل برای بخش نمایشگرها می باشد که با انتخاب ضخامت خم مناسب، از برش بدنه کابین جلوگیری کرد