انواع درب اسانسور

انواع درب آسانسور

اگر در صنعت آسانسور هم فعال باشید ممکن است به این باور رسیده باشید که همه ی درب های آسانسور یکسان هستند؛ اگرچه ممکن است یکسان باشند ولی برخی ویژگی هایی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. در ادامه چهار نوع اصلی گزینه درب آسانسور را بررسی می کنیم. کشف کنید که کدام نوع برای ساختمان شما بهترین است.

تک سرعته سمت باز (Single-Speed Side Open)

با این نوع، درب به یک طرف، به چپ یا راست می‌چرخد تا افراد وارد کابین یا خارج شوند. این مقرون به صرفه ترین نوع سبک درب آسانسور است و معمولاً در ساختمان های قدیمی یافت می شود. برای طرح های ساختمانی که چاه آسانسور در دیوار تعبیه شده و فضای بیشتری در یک طرف آن دیوار نسبت به طرف دیگر وجود دارد، ایده آل است.

کنار(سمت) باز دو سرعته (Two-Speed Side Open)

هنگامی که فضای دیوار کافی برای ذخیره یک درب فلزی کامل وجود ندارد، مدیران املاک ممکن است درهای مرکزی دو سرعته را در نظر بگیرند. اینها از یک درب دو پانل استفاده می کنند که با یک حرکت می لغزند. یکی از درها پشت در می لغزد و سپس هر دو در یک طرف دیوار ناپدید می شوند. این به کاهش نیاز به فضاهای بین کابین های آسانسور که عرض کامل درب آسانسور است کمک می کند.

مرکز باز تک سرعته (Single-Speed Center Open)

این گزینه آسانسور استانداردی است که در اکثر ساختمان‌ها، به‌ویژه تنظیمات مدرن‌تر پیدا می‌کنید. در این نوع، درهای آسانسور با جدا شدن از هم باز می شوند و سپس با برگشت به هم بسته می شوند. معمولاً هر دو درب به یک اندازه هستند، بنابراین باید فضای کافی در هر دو طرف دیوار وجود داشته باشد تا درها هنگام باز شدن موقتاً ذخیره شوند.

مرکز باز دو سرعته (Two-Speed Center Open)

این سبک درب آسانسور عناصر سه گزینه بالا را ترکیب می کند. بسیار کمتر رایج است و قطعات متحرک بیشتری دارد. در واقع این یکی چهار پنل دارد. دو پانل به سمت چپ و دو پانل به سمت راست حرکت می کنند. پانل های دوتایی در دو طرف پشت هم قرار می گیرند تا در فضا صرفه جویی شود.۱

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها