نور خطی (Linear Light)

نور خطی (Linear Light)

استفاده ی درست از نور خطی مناسب می تواند طرح دکور منزل یا محل کار شما را به یک موفقیت در طراحی و معماری و یا یک فاجعه تبدیل کند.

نورهای خطی بسیار متنوع هستند که در اندازه ها و ابعاد مختلف هستند که از آن برای طراحی پل تا نمای داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. همچنین نورهای خطی مناسب با ولتاژ آسانسور وجود دارند که در دیزاین های مختلف در کابین آسانسور به کار می روند.

منبع نور به تنهایی نمی تواند توجهات را به خود جلب کند، بلکه چگونگی استفاده از نورهای خطی است که زیبایی کار را دو چندان می کند.

روشنایی خطی چیست؟

اگر در زمینه نورپردازی و بازسازی خانه تازه کار هستید، ممکن است در مورد چراغ های خطی و اینکه چرا آنها به ترند بعدی در دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند تعجب کنید.

 

نورپردازی خطی معمولاً به شکل نواری از چراغ‌های LED می‌آید. همانطور که از نام آن پیداست، یک خط چراغ است. طراحی روشنایی خطی به شما این امکان را می دهد که خانه یا محل کار خود را با یک خط روشنایی مداوم برجسته کنید.

نورهای خطی برای نمای ساختمان، قفسه ها ، کتابخانه، گالری های هنری و به خصوص در کابین آسانسور مناسب هستند. همچنین  نورهای خطی به شما این امکان را می دهد ، در گوشه هایی که دسترسی به آن سخت است روشنایی ایجاد نمود.

 

برخی از مزایای  استفاده از نورهای خطی در مکان های مختلف:

  • نورهای تسک (وظیفه ای) Task lighting

یکی از مزایای کاربردی استفاده از نور خطی LED است.

به عنوان مثال چراغ های افزودنی خطی از المان های زیبا مورد استفاده در آشپزخانه هستند ، که به عنوان مثال محل آماده سازی غذا را می تواند روشن کند.

البته مناطق زیادی غیر از آشپزخانه وجود دارد که می توان از چراغ های خطی استفاده کرد. دستشویی ها، اتاق کار، اتاق  آرایش، محل  مطالعه، و بسیاری از مکان های دیگر در خانه می توانند از نورپردازی خطی بهره مند شوند.

  • مناطق قفسه بندی

چه کاربرد بهتری برای نوارهای روشنایی خطی از روشن کردن قفسه ها .

حقیقت این است که استفاده عاقلانه از چراغ های LED خطی در اطراف قفسه های کتاب و دیگر قفسه ها، حس عمق و جذابیت را به خانه شما می بخشد. تصور شما تنها محدود کننده در انجام کار است. به عنوان مثال، نوارهای نور پنهان در واحدهای قفسه بندی می توانند به کتاب ها یا افراد کنجکاو کمک کنند تا پس زمینه را هم بهتر ببینند.

نورپردازی فرورفته تنها یکی از راه هایی است که نور خطی LED می تواند طرح روشنایی خانه شما را واقعاً بهبود بخشد.

 

  • لایه بندی نور

اگر هنوز درک تک بعدی از نور دارید، باید افق دید خود را گسترش دهید.

در نورپردازی مدرن استفاده و ترکیب لایه‌های نور چندگانه و در کنار هم را برای ایجاد جلوه‌های واقعاً دراماتیک ایجاد می کند. ادغام روشنایی خطی به این روش، استفاده عالی از تطبیق پذیری از  روشنایی است.

 

  • نورپردازی سقف

یکی از مزایای اصلی نورپردازی خطی این است که امکان انعطاف پذیری بیشتر در طراحی و استفاده از نورپردازی سقف را فراهم می کند. همچنین این نورپردازی در آسانسور جلوه ی متفاوتی به آن می بخشد.

به جای لوسترهاو یا هالوژن های بی نظم ، چراغ های سقفی خطی به طرح نورپردازی خانه شما افزوده می شود. آنها نور محیط را  پراکنده تر و پخش تر می کنند که تابش شدیدتر نورافکن یا سایر منابع نور معمولی را ندارد.

 

  • شست و شوی نوری

یکی دیگر از مزایای نورپردازی خطی این است که می توانید در طراحی های خود بسیار خلاق باشید.

 

برای ایجاد شست و شوی نوری می توانید از چراغ های خطی در سراسر خانه خود استفاده کنید.

یکی از راه‌های انجام این کار، ادغام نوارهای نوری خطی در کف یا سقف است، تا نور ملایم و دلپذیری را در سراسر کف یا سقف فراهم کند.

 

  • نور ترکیبی

با تمام پیشرفت‌های فناوری هوشمند و با استفاده از مدارهای مختلف، چراغ‌های LED خطی می‌توانند به خوبی با نورپردازی صحنه و حالت کار کنند.

 

این یک راه عالی برای تغییر طرح روشنایی در همان فضا در طول یک روز است. یا بهتر از آن، الگوهای نورپردازی را برای مقاصد مختلف تغییر دهید – مانند یک مهمانی شام یا یک گردهمایی صبحگاهی.

 

تنظیمات حالت مانند این را می توان حتی از راه دور از طریق دستگاه های هوشمند یا برای عملکرد خودکار برنامه ریزی کرد.

 

  • نورپردازی ترکیبی

نورپردازی خطی یک راه عالی برای برجسته کردن ویژگی های منتخب در خانه شما است. روش ترکیبی برای ایجاد علاقه و درست کردن فضای مناسب در محیط زندگیست.

به دلیل شکل همه کاره و ماهیت نورپردازی خطی، این نوارها برای نورپردازی ویژگی عالی هستند.

راهروها، قسمت های نشیمن، راه پله ها – همه اینها مکان هایی هستند که می توانند از کمی رنگ و نور اضافی بهره ببرند. خجالتی نباشید – به تخیل خود اجازه دهید و همه خلاقیت هایی را که نورهای خطی می دهد را کشف کنید.

 

  • نصب آسان و نگهداری کم

در نهایت، باید توجه داشته باشیم که روشنایی خطی LED دارای مزیت اضافی نصب آسان و نیاز به نگهداری بسیار کمی است.طول عمر چراغ های LED خطی در چند سال چقدر است؟

لامپ های خطی LED بسیار بیشتر از لامپ های فلورسنت عمر می کنند، در برخی موارد تا ۱۳ سال، به این معنی که زمان کمتری برای تعویض لامپ های جدید یا تعویض لامپ ها صرف خواهید کرد. آنها همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه های انرژی در طولانی مدت کمک می کنند. این ترکیبی عالی از تطبیق پذیری نور و بهره وری انرژی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها