دکمه های تاچ لس آسانسور

سازمان بهداشت جهانی در صفحه اطلاعات COVID-19 خود به مردم هشدار می دهند که صورت خود را با دست های شسته نشده لمس نکنند، زیرا ویروس می تواند روی سطوح زنده بماند. در نتیجه استفاده از فناوری های بدون لمس افزایش یافته است و شرکت سنگاپوری Stuck Design دنیایی را متصور است که در آن مسافران حتی مجبور نخواهند بود دکمه های آسانسور را با انگشتان خود فشار دهند تا به جایی که باید بروند. فناوری Kinetic Touchless این شرکت می تواند حرکت انگشتان را تقلید کند و واکنش لمسی فشار دادن یک دکمه را بازسازی کند.


با استفاده از حرکت به عنوان یک روش ورودی کار می کند، بنابراین نیازی به تماس مستقیم ندارد و می تواند حرکت را از فاصله دور تقلید کند. این استودیو می‌گوید نوع تعامل بدون لمسی که فناوری ارائه می‌دهد را می‌توان در ژست‌های مختلف نیز اعمال کرد. این بدان معناست که دکمه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، می‌توانند در صورت انجام یک حرکت فشاری یا کشیدنی به سمت داخل یا به سمت بیرون حرکت کنند. یک ردیف از دکمه ها نیز می توانند انگشت کاربر را در صورت حرکت کشویی دنبال کنند.

Stuck Design می‌گوید که اکثر فعل و انفعالات بدون لمسی که به دلیل گسترش COVID-19 در همه فناوری ها ظاهر می‌شوند، از «حسگر ثابت با نور یا وزوز برای نشان دادن دکمه فعال شده» استفاده می‌کنند. وی افزود: «با فراتر رفتن از بازخورد مورد انتظار نور و صدا، Kinetic Touchless یک روش شگفت‌انگیز لذت‌بخش و در عین حال تازه آشنا برای تعامل با فناوری بدون تماس ارائه می‌کند.» همانطور که GIF بالا نشان می دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها