thyssenkrupp

نصب اولین آسانسور بدون طناب عمودی و افقی در جهان

اولین سیستم آسانسور بدون طناب و افقی-عمودی جهان – شبیه آسانسور شیشه ای ویلی ونکا – در داخل یک برج آزمایشی نوآوری هدفمند در آلمان نصب شده است.

این سیستم پیشگامانه که Multi نام دارد توسط سازنده آسانسور آلمانی ThyssenKrupp توسعه یافته است.

از طریق استفاده از کابین های مغناطیسی متعدد که در یک محور در یک مسیر الکترومغناطیسی کار می کنند، این امکان را فراهم می کند تا به سمت بالا و پایین حرکت کنید.

آسانسور MULTI Sideways توسط Thyssenkrupp
با بهره گیری از فناوری موتور خطی توسعه یافته برای قطار ترانسرپید معلق مغناطیسی، کابین ها یک محور به سمت بالا حرکت می کنند، به صورت افقی حرکت می کنند و سپس در یک حلقه پیوسته پایین می آیند، مانند یک سیستم مترو در داخل ساختمان.

مکانیسم‌های مبدل مانند سوئیچ‌های راه‌آهن به هدایت خودروها کمک می‌کنند، که با یاتاقان‌های فیبر کربنی به نام تسمه‌ها نصب شده‌اند که به آن‌ها امکان تغییر جهت را می‌دهد.

آنتونی وود، مدیر اجرایی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، از این سیستم به عنوان “بزرگترین پیشرفت در صنعت آسانسور از زمان اختراع آسانسور ایمنی در حدود ۱۶۵ سال پیش” استقبال کرده است.

ThyssenKrupp برای اولین بار از جاه طلبی های خود برای ساخت این سیستم در سال ۲۰۱۴ رونمایی کرد.

این شرکت اکنون گزارش می دهد که Multi می تواند تا ۵۰ درصد ظرفیت حمل و نقل بالاتری داشته باشد و در مقایسه با سیستم های آسانسور معمولی تا ۶۰ درصد تقاضای اوج انرژی را کاهش دهد.

این برند در بیانیه ای اعلام کرد: این دو عامل به معنای بهبود چشمگیر ساختمان های بلندمرتبه است. علاوه بر این، از آنجایی که Multi می تواند به صورت عمودی و جانبی حرکت کند و بدون محدودیت ارتفاع، امکانات بی سابقه ای را در معماری و طراحی ساختمان ها فراهم می کند.

از آنجایی که مولتی بر روی آهنربا و موتور کار می کند، مولتی به شفت های کمتر و کوچکتری نسبت به آسانسورهای کابلی معمولی نیاز دارد. ThyssenKrupp می گوید که این سیستم می تواند مساحت قابل استفاده یک ساختمان را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

در حال حاضر ردپای آسانسور-پله برقی بسته به ارتفاع ساختمان می تواند تا ۴۰ درصد از فضای طبقه یک ساختمان بلند را اشغال کند.

علاوه بر این، به توان پیک کمتری نیاز دارد که امکان مدیریت بهتر انرژی مورد نیاز ساختمان را فراهم می کند.

 

آندریاس شیرنبک، رئیس هیئت اجرایی ThyssenKrupp، در مراسم راه اندازی این سیستم گفت: “ما معتقدیم Multi یک تغییر دهنده واقعی بازی است که واقعاً نحوه حرکت، کار و زندگی مردم در محیط ساخته شده ما را متحول خواهد کرد.”

“این کار زمان انتظار مسافران را کاهش می دهد و فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کند. Multi یک پیشنهاد کلیدی است که واقعاً انقلابی برجسته در صنعت آسانسور است.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *