نسل جدید کنترل تردد در آسانسور

وقتی وارد آسانسور می شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ برای اکثر افراد: دکمه طبقه ای را که می خواهید بروید فشار دهید. در مورد نسل جدیدی از آسانسورهای تولید شده توسط شیندلر چنین نیست. این آسانسورها دارای دکمه های بیرونی هستند نه در داخل. دکمه های انتخاب طبقه شما در هر طبقه قرار دارند. به جای اینکه فقط یک دکمه بالا یا پایین را فشار دهید تا آسانسور را بلند کنید، دکمه طبقه مورد نظرتان را طوری فشار دهید که انگار داخل آن هستید.

آسانسور های گروهی ، کنترل دسترسی در اسانسور های شلوغ

در این نوآوری، پانل دکمه طبقه آسانسور تقسیم شد و دوباره به سیستم خارج از کابین آسانسور قرار گرفت. بسیار نوآورانه، مفید و غافلگیر کننده. برای استفاده از Division، لیستی از کامپوننت ها تهیه کنید، سپس یک جزء را تقسیم کنید. به صورت عملکردی یا فیزیکی تقسیم کنید و آن را در جایی از سیستم قرار دهید. از Form Follows Function برای شناسایی مزایای بالقوه، امکان‌سنجی، چالش‌ها و سازگاری‌ها استفاده کنید.

مزیت آن خدمات بهتر به مشتریان آسانسور است. کابین های آسانسور کارآمدتر عمل می کنند، به این معنی که شما سریعتر به طبقه مناسب می رسید. چگونه؟ با انتخاب زودتر طبقه خود (در حالی که منتظر رسیدن آسانسور هستید)، رایانه آسانسور اطلاعات به موقع تری در مورد مقصد افراد دارد. می تواند الگوی بهینه پیکاپ ها و تخلیه ها را محاسبه کند، سپس آن را سریعتر از آسانسورهای سنتی اجرا کند. نحوه کار این آسانسور جدید که Miconic 10 نام دارد به شرح زیر است:

 

Miconic 10

نرم افزار پیشرفته Miconic 10 یک برنامه منطقی قدرتمند را هدایت می کند که به طور سیستماتیک جریان ترافیک آسانسور را در یک ساختمان منطقی می کند. از یک الگوریتم پیچیده برای مدیریت پیچیدگی‌های الگوهای ترافیکی که در طول روز تغییر می‌کنند، استفاده می‌کند و مسافران را با همان طبقه‌های مبدأ و/یا مقصد گروه‌بندی می‌کند.

در آسانسور های  معمولی و سنتی، مسافران فقط می‌توانند به سیستم آسانسور بگویند که می‌خواهند «بالا» یا «پایین» سفر کنند. به همین ترتیب، همه سعی می‌کنند سوار اولین ماشینی شوند که می‌رسد، اغلب باعث ازدحام جمعیت می‌شود، سپس دکمه‌ها را یک بار داخل ماشین فشار دهند. در نتیجه، احتمالاً ماشین در مسیر بالا در هر طبقه متوقف خواهد شد.

با Miconic 10 می توانید مقصد خود را حتی قبل از رسیدن به لابی آسانسور ثبت کنید. سیستم بلافاصله به شما می گوید که به کدام ماشین بروید. مسافران را بر اساس مقصد در کنار هم قرار می دهد تا تعداد توقف ها را به حداقل برساند. این اطمینان می دهد که ماشین ها نمی توانند بیش از حد شلوغ شوند. پس از ورود به آسانسور، طبقه مقصد برای شما تایید می شود. شما نیازی به فشار دادن دکمه های بیشتری ندارید (البته دکمه های خدمات ویژه ارائه شده است). پس از ورود، تأییدیه طبقه مقصد خود را دریافت می‌کنید.»

اولین آسانسور توسط ارشمیدس احتمالاً در سال ۲۳۶ قبل از میلاد ساخته شد. از آن زمان تا کنون راه زیادی را طی کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *