پارک پلیت (Park Plate) چیست؟

پارک پلیت چیست و چه کاربردی در آسانسورهای گیرلس و روم لس دارد؟
امروز قصد داریم تا در رابطه با قطعه ای صحبت کنیم که کمتر کسی اطلاعاتی در خصوص آن دارد و این در حالی است که یکی از مهمترین و اساسی ترین قطعات کاربردی در نصب آسانسورهای گیرلس و روم لس می باشد. نام این قطعه پارک پلیت (Park Plate می باشد که در ادامه، توضیحات کامل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
به دلیل حذف شدن گیربکس در موتورهای گیرلس و روم لس، هنگامی که ترمز موتور را به صورت دستی آزاد می کنید کابین به سرعت شروع به حرکت می کند و برخلاف موتورهای گیربکسی کنترل آن بسیار سخت می باشد. لذا قطعه ای طراحی شده است به نام پارک پلیت (Park Plate) که بر روی ریل در آخرین ایستگاه نصب می شود و کابین را به ریل قفل می کند طوری که مانع از فرار کابین به سمت بالا یا پایین می شود.
استفاده از پارک پلیت در سیستم های روم لس کاملا ضروری می باشد زیرا سرویسکار برای تنظیم موتور نیاز دارد که بر روی کابین بایستد و کارهای لازمه را انجام دهد بنابراین بایستی کابین به طریقی مهار شود و این کار توسط پارک پلیت انجام می شود.
در استانداردهای نصب پارک پلیت بر روی ریل آسانسور، مواردی است که باید رعایت شوند:
۱) پارک پلیت باید به گونه ای نصب شود که سرویسکار ارتفاع ۱۸۰ سانتی متری با سقف چاله آسانسور را داشته باشد. به عبارتی پس از قفل کردن کابین به پارک پلیت، فاصله سقف کابین تا سقف چاله آسانسور ۱۸۰ سانتی متر باشد.
۲) پارک پلیت بایستی دارای میکروسوئیچ قطع کننده باشد طوری که پس از قفل کردن کابین به آن، سری امینی کاملا قطع شود.
۳) پارک پلیت بایستی تحمل وزن کابین را داشته باشد و از استقامت کافی برخوردار باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها