مدت زمان نصب آسانسور جدید
نصب آسانسور جدید چه مدت طول می کشد؟
هنگام برنامه ریزی برای نصب یک آسانسور جدید، یکی از اولین سوالاتی که احتمالاً مطرح می شود این است که “چه مدت طول می کشد؟” نصب آسانسور شامل مکانیسم های مختلف و عوامل متعددی است که تعیین می کند این فرآیند چقدر طول می کشد.
بنابراین، در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمان لازم برای نصب آسانسور جدید وجود ندارد، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید فرآیند نصب را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید.
آسانسور چگونه نصب می شود؟
آسانسور به صورت یک تکه نصب نمی شود. بنابراین زمان نصب توسط هر یک از اجزای آسانسور تعیین می شود. کابین آسانسور، سیستم های راهنما، دستگاه بالابر، کنترل ها و سیستم ایمنی باید به طور مستقل نصب شوند. نوع آسانسور جدید نصب شده نیز بر زمان نصب تأثیر می گذارد، به طوری که آسانسورهای مسافربری نسبت به آسانسورهای باری بزرگتر زمان کمتری را برای نصب نیاز دارند.
نصب در جدید در مقابل. ساختمان موجود
به طور کلی، نصب آسانسور ممکن است از هفته ها تا چند ماه طول بکشد. ساختمانهایی که سطوح کمتری دارند معمولاً نسبت به ساختمانهای بلندتر زمان کمتری برای تکمیل خواهند داشت. با این حال، علاوه بر تعداد طبقات سرویسدهی شده، عوامل دیگری نیز بر جدول زمانی تأثیر میگذارند.
اگر آسانسور در یک ساختمان کاملاً جدید نصب شود، چاه و سیستم آسانسور یکی از اولین موارد تکمیل شده خواهد بود.
اگر آسانسور جدید در یک ساختمان مستقر یا قدیمی نصب شود، می تواند سریعتر از کل ساختمان تکمیل شود. با این حال، هنگام نصب آسانسور در یک ساختمان قدیمی، سازه باید بازرسی شود تا مشخص شود که آیا آسانسور جدید را پشتیبانی می کند یا خیر. انجام هر گونه تعمیرات سازه ای لازم می تواند زمان آماده سازی آسانسور را برای استفاده طولانی تر کند.
اگر آسانسور در ساختمانی نصب شود که قبلا آسانسور نداشته است، باید یک گودال بتنی ایجاد شود که باعث طولانی شدن روند کار می شود. اگر در حال تعویض آسانسور در ساختمان هستید، فرآیند کمی کوتاهتر خواهد بود زیرا گودال در حال حاضر وجود دارد.
ایمنی نصب آسانسور
یکی از مهمترین جنبه های نصب آسانسور ایمنی است. قبل از استفاده از آسانسور باید اقدامات ایمنی از جمله آشکارسازهای دود، کپسول های آتش نشانی و اسپرینکلرهای آتش نشانی انجام شود. تلفنی که به خط دیگری در ساختمان یا مستقیماً به اورژانس متصل می شود نیز باید نصب شود.
پس از نصب
پس از اتمام ساخت و نصب، آسانسور جدید باید مورد آزمایش و بازرسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمامی کدها و استانداردهای محلی را پیش از استفاده از آن مطابقت دارد.
با بسیاری از جنبه های نصب، هر مشکل پیش بینی نشده ای می تواند روند نصب را به تاخیر بیندازد. برنامه ریزی دقیق و آگاهانه، همراه با همکاری با یک تیم حرفه ای نصب آسانسور، می تواند اطمینان حاصل کند که آسانسور شما در اسرع وقت و با خیال راحت نصب شده و آماده استفاده است.
تعویض فلکه آسانسور
آیا به تعویض فلکه آسانسور نیاز دارید؟
بازرسی و نگهداری آسانسور برای ایمنی و کارایی آسانسور شما ضروری است. یکی از محوری ترین اجزای آسانسورهای کششی، شیارهای آن است. از آنجایی که شیف های آسانسور برای عملکرد آسانسور ضروری هستند، باید به طور منظم بازرسی و نگهداری شوند. عدم سرویسدهی اجزای آسانسور، بهویژه نوارهای آسانسور، میتواند منجر به عملکرد ناکارآمد و ناایمن شود. با دانش مناسب، تیمی از تکنسین های آسانسور و تعمیر و نگهداری معمول، آسانسور شما می تواند با حداکثر پتانسیل خود به حمل و نقل ایمن مسافران و بار ادامه دهد.
آنچه در مورد شیف های آسانسور باید بدانید
در آسانسورهای کششی، فلکه های آسانسور قرقره هایی هستند که کابل های آسانسور را نگه می دارند. اینها مسئول کشش آسانسور و در نتیجه حرکت بلند کردن آن هستند. با استفاده مداوم، شیارهایی که طناب ها را نگه می دارند فرسوده می شوند و ایمنی و کارایی آسانسور را تحت تاثیر قرار می دهند. شیارهای آسانسور باید به درستی روی طناب ها قرار بگیرند تا کابل های آسانسور چسبندگی کافی برای عملکرد صحیح و ایمن داشته باشند.
کشش طناب باید بین همه طنابها متعادل باشد تا فشار وارده به طنابها و طنابهای آسانسور کاهش یابد. بررسی منظم شیارهای آسانسور باعث می شود که کشش متعادل باشد و شیارها همچنان به خوبی با کابل ها مطابقت داشته باشند. توصیه می شود که قفسه های شما حداقل سالیانه بازرسی شوند. هرگونه ساییدگی قابل توجه یا ناهموار ممکن است نشانه مشکلات دیگری باشد که آسانسور شما با آن مواجه است و منجر به عملکرد ناایمن شود. تکنسین آسانسور شما یا شیار آسانسور شما را تغییر می دهد و یا تعویض شیف آسانسور را توصیه می کند.
چه زمانی باید شیف های آسانسور را تعویض کرد
شیف های آسانسوری که در طول بازرسی مشخص می شود که به درستی با طناب ها منطبق نمی شوند، ممکن است بتوانند برای بازیابی تناسب طناب مناسب، دوباره شیار شوند. بسته به میزان نگهداری که نیاز دارند، شیار مجدد می تواند در محل یا در فروشگاه رخ دهد.
دانستن اینکه چه زمانی به جای شیار کردن مجدد نیاز به تعویض شیف آسانسور است ضروری است. اگر بالابرهای آسانسور شما به طور منظم بازرسی نشوند، نمیدانید که آیا آسانسور شما باید تعویض شود. یک تکنسین آسانسور باتجربه میداند که آیا شیار مجدد یا تعویض بهترین گزینه بر اساس شرایط، سن و نگهداری قبلی شیو شما است.
بسته به علت شناسایی شده ساییدگی ناهموار یا عمده، تکنسین آسانسور شما ممکن است تعمیرات یا تعویض های دیگری را نیز در سیستم آسانسور شما پیشنهاد دهد. مانند هر چیز دیگری، قفسه های آسانسور را فقط می توان چندین بار قبل از اینکه نیاز اجتناب ناپذیر به تعویض قریب الوقوع شود، تعمیر کرد. داشتن یک تکنسین آسانسور حرفه ای مورد اعتماد برای بازرسی شیف های شما، پیروی از توصیه های آنها در مورد اینکه آیا شیار مجدد یا تعویض روش مناسبی برای آسانسورهای شما است یا خیر، و تعمیر یا تعویض به موقع بالابر شما اطمینان حاصل می کند که آسانسور شما به کارکرد روان و ایمن ادامه می دهد. .
مقایسه آسانسورهای تجاری و مسکونی
تفاوت بین آسانسورهای تجاری در مقابل آسانسورهای مسکونی ممکن است ساده به نظر برسد، اما چند ویژگی خاص هر نوع آسانسور را تعریف می کند.
همانطور که از نام آن مشخص است، آسانسورهای مسکونی در خانه های یک خانواده استفاده می شود. هر آسانسوری که به بیش از یک واحد مسکونی خدمات رسانی می کند، یا آسانسوری که در هر ساختمانی غیر از ساختمان مسکونی نصب شده باشد، باید یک آسانسور تجاری باشد. در حالی که می توانید برخی از انواع آسانسورهای تجاری را در خانه های تک خانواده نصب کنید، اما آنها نسبت به آسانسورهای مسکونی برای استفاده شخصی در خانه رایج نیستند. در حالی که در آسانسورهای مسکونی انعطاف بیشتری وجود دارد، تنها آسانسورهای تجاری مجاز به نصب در فضاهای تجاری هستند.
آسانسورهای مسکونی مشمول استانداردها و الزامات مشابه آسانسورهای تجاری نیستند، مانند کدهای آسانسور خاص که حداقل وزن و اندازه مورد نیاز آسانسورهای تجاری را بر اساس نوع آسانسور و تعداد طبقات آسانسور مشخص میکنند.
علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های مشابه در آسانسورهای تجاری و مسکونی، فقط با الزامات مختلف برای هر برنامه، در دسترس هستند. به عنوان مثال، آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند آسانسور هیدرولیک یا کششی باشند، و آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند دارای ماشین آلات یا آسانسور بدون اتاق ماشین باشند.
آسانسورهای مسکونی
نصب و نگهداری آسانسورهای مسکونی معمولاً نسبت به آسانسورهای تجاری هزینه کمتری دارند. نصب و ساخت آسانسورهای مسکونی به دلیل استفاده از اسکلت چوبی در اکثر آسانسورهای مسکونی می تواند ارزان تر باشد.
آسانسورهای مسکونی به اندازه آسانسورهای تجاری نیاز به وزن و اندازه ندارند و معمولاً کوچکتر از آسانسورهای تجاری هستند. آسانسورهای مسکونی معمولاً حداکثر ظرفیت وزنی ۵۰۰ یا ۷۵۰ پوند را دارند.
در حالی که آسانسورهای مسکونی همیشه ملزم به رعایت استانداردهای ADA نیستند که به آسانسورهای تجاری نیاز دارند که به اندازه کافی بزرگ باشند تا برای یک صندلی چرخدار مناسب باشند، بسیاری از آسانسورهای مسکونی هنوز هم می توانند ویلچر و سایر تجهیزات حرکتی را در خود جای دهند.
آسانسورهای تجاری
هر آسانسوری در ساختمانی که فراتر از یک خانه یکخانواری را شامل میشود، باید یک آسانسور تجاری باشد. برخی از نمونههایی از انواع ساختمانهایی که نیاز به آسانسور تجاری دارند، ساختمانهای آپارتمانی، ساختمانهای اداری، فضاهای خردهفروشی و ساختمانهای صنعتی هستند.
علاوه بر نیاز به حداقل اندازه و وزن، آسانسورهای تجاری معمولاً بزرگتر از آسانسورهای مسکونی هستند زیرا برای خدمات رسانی به افراد بیشتری در هر زمان مورد نیاز هستند. با این حال، آسانسورهای با کاربرد محدود (LULA) نوعی آسانسور تجاری ارزانتر هستند که برای استفاده در آسانسورهای تجاری کوچکتر، مانند کاندوها و ساختمانهای اداری کوچکتر ایدهآل هستند.
نصب و نگهداری آسانسورهای تجاری گرانتر از آسانسورهای مسکونی است. آسانسورهای تجاری معمولاً از ساختار اسکلت فلزی استفاده می کنند که باعث اطمینان بیشتر و ماندگاری بیشتر آنها می شود، اما فرآیند نصب آنها گران تر است.
https://mediaelevatorpanel.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1/
زمان بازسازی آسانسور؟
زمان ارتقای مدرن سازی آسانسور
نوسازی آسانسور فرآیند به روز رسانی اجزای حیاتی آسانسور برای همگام شدن با فناوری جدید، بهبود کارایی آسانسور و افزایش ایمنی مسافران است. نوسازی نسبت به تعویض کامل آسانسور هزینه کمتری دارد و مصرف انرژی را کاهش میدهد و در عین حال ارزش ملک را بهبود میبخشد و آن را به سرمایهگذاری مناسبی برای سیستم آسانسور شما تبدیل میکند.
زمانی که سرویس، تعمیر و تعویض آسانسور در پایان عمر آسانسور شما مکرر و پرهزینه می شود، زمان نوسازی آسانسور فرا رسیده است.
آسانسورهای هیدرولیک معمولاً ۲۰-۲۵ سال، آسانسورهای کششی بالای سر حدود ۳۰ سال و آسانسورهای بدون اتاق ماشین حدود ۱۰-۱۵ سال طول عمر دارند. با این حال، این ارقام فقط تقریبی هستند و طول عمر دقیق آسانسور بر اساس دفعات استفاده از آن متفاوت است. تصمیم برای نوسازی باید بر اساس نیازهای خاص آسانسور شما توسط یک تکنسین باشد.
اگر تکنسین آسانسور شما نوسازی آسانسور را پیشنهاد می کند، تکنسین یک طرح نوسازی را بر اساس نیاز آسانسور شما و مطابقت کدهای لازم ایجاد می کند.
چه چیزی را مدرن کنیم؟
اجزای مختلف آسانسور را می توان در طول فرآیند مدرن سازی ارتقا داد. این قطعات شامل کنترلر، موتورها، پانل های کنترل داخلی یا پانل های دکمه تماس، درهای فرود و درهای کابین، تجهیزات درب، خدمات فراخوان آتش نشانی، کارتخوان یا خدمات محدودیت دسترسی به کف، غلتک ها، فضای داخلی کابین و ویژگی های مختلف زیبایی شناختی هستند.
هنگامی که فضای داخلی کابین آسانسور را مدرن میکنید، روی بخشی از آسانسور سرمایهگذاری میکنید که مسافران بیشترین بازدید و تعامل با آن را دارند. این ارتقاء آسانسور سرمایهگذاری خوبی برای اطمینان از اینکه آسانسور شما مطابق با کد است و مسافران هنگام استفاده از آسانسور شما سواری ایمن، راحت و لذتبخش خواهند داشت. با این حال، سایر قسمت های پنهان آسانسور خود را که ممکن است نیاز به مدرن سازی داشته باشند را نادیده نگیرید.
بسته به نیاز آسانسور خود، می توانید کل سیستم خود را مدرن کنید یا فقط قطعات را انتخاب کنید. برای آسانسورهای بلندمرتبه که بیش از چهار طبقه خدمات رسانی می کنند، نوسازی به طور کامل و نه تکه تکه توصیه می شود. با این حال، آسانسورهای کم ارتفاع که تا چهار طبقه خدمات رسانی می کنند را می توان به صورت قطعات مدرن سازی کرد.
برنامه ریزی مدرن سازی آسانسور در ساختمان شما
بسته به مقیاس و دامنه طرح نوسازی شما، این فرآیند می تواند از چند هفته تا یک سال کامل طول بکشد. بسیار مهم است که توجه داشته باشید که تجهیزات شما در طول نوسازی آسانسور از دسترس خارج خواهند شد. شما باید راه هایی را برای دور زدن مسائل حمل و نقل که کارمندان و بازدیدکنندگان در این مدت با آن مواجه می شوند، برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، باید هرگونه بسته شدن یا زیان سودی که ممکن است در این مدت متحمل شود را در نظر بگیرید و این ضررها را در بودجه خود برای فرآیند مدرن سازی بگنجانید.
نصب اولین آسانسور بدون طناب عمودی و افقی در جهان
اولین سیستم آسانسور بدون طناب و افقی-عمودی جهان – شبیه آسانسور شیشه ای ویلی ونکا – در داخل یک برج آزمایشی نوآوری هدفمند در آلمان نصب شده است.
این سیستم پیشگامانه که Multi نام دارد توسط سازنده آسانسور آلمانی ThyssenKrupp توسعه یافته است.
از طریق استفاده از کابین های مغناطیسی متعدد که در یک محور در یک مسیر الکترومغناطیسی کار می کنند، این امکان را فراهم می کند تا به سمت بالا و پایین حرکت کنید.
آسانسور MULTI Sideways توسط Thyssenkrupp
با بهره گیری از فناوری موتور خطی توسعه یافته برای قطار ترانسرپید معلق مغناطیسی، کابین ها یک محور به سمت بالا حرکت می کنند، به صورت افقی حرکت می کنند و سپس در یک حلقه پیوسته پایین می آیند، مانند یک سیستم مترو در داخل ساختمان.
مکانیسمهای مبدل مانند سوئیچهای راهآهن به هدایت خودروها کمک میکنند، که با یاتاقانهای فیبر کربنی به نام تسمهها نصب شدهاند که به آنها امکان تغییر جهت را میدهد.
آنتونی وود، مدیر اجرایی شورای ساختمانهای بلند و زیستگاه شهری، از این سیستم به عنوان “بزرگترین پیشرفت در صنعت آسانسور از زمان اختراع آسانسور ایمنی در حدود ۱۶۵ سال پیش” استقبال کرده است.
ThyssenKrupp برای اولین بار از جاه طلبی های خود برای ساخت این سیستم در سال ۲۰۱۴ رونمایی کرد.
این شرکت اکنون گزارش می دهد که Multi می تواند تا ۵۰ درصد ظرفیت حمل و نقل بالاتری داشته باشد و در مقایسه با سیستم های آسانسور معمولی تا ۶۰ درصد تقاضای اوج انرژی را کاهش دهد.
این برند در بیانیه ای اعلام کرد: این دو عامل به معنای بهبود چشمگیر ساختمان های بلندمرتبه است. علاوه بر این، از آنجایی که Multi می تواند به صورت عمودی و جانبی حرکت کند و بدون محدودیت ارتفاع، امکانات بی سابقه ای را در معماری و طراحی ساختمان ها فراهم می کند.
از آنجایی که مولتی بر روی آهنربا و موتور کار می کند، مولتی به شفت های کمتر و کوچکتری نسبت به آسانسورهای کابلی معمولی نیاز دارد. ThyssenKrupp می گوید که این سیستم می تواند مساحت قابل استفاده یک ساختمان را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
در حال حاضر ردپای آسانسور-پله برقی بسته به ارتفاع ساختمان می تواند تا ۴۰ درصد از فضای طبقه یک ساختمان بلند را اشغال کند.
علاوه بر این، به توان پیک کمتری نیاز دارد که امکان مدیریت بهتر انرژی مورد نیاز ساختمان را فراهم می کند.
آندریاس شیرنبک، رئیس هیئت اجرایی ThyssenKrupp، در مراسم راه اندازی این سیستم گفت: “ما معتقدیم Multi یک تغییر دهنده واقعی بازی است که واقعاً نحوه حرکت، کار و زندگی مردم در محیط ساخته شده ما را متحول خواهد کرد.”
“این کار زمان انتظار مسافران را کاهش می دهد و فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کند. Multi یک پیشنهاد کلیدی است که واقعاً انقلابی برجسته در صنعت آسانسور است.”
دکمه های تاچ لس آسانسور
سازمان بهداشت جهانی در صفحه اطلاعات COVID-19 خود به مردم هشدار می دهند که صورت خود را با دست های شسته نشده لمس نکنند، زیرا ویروس می تواند روی سطوح زنده بماند. در نتیجه استفاده از فناوری های بدون لمس افزایش یافته است و شرکت سنگاپوری Stuck Design دنیایی را متصور است که در آن مسافران حتی مجبور نخواهند بود دکمه های آسانسور را با انگشتان خود فشار دهند تا به جایی که باید بروند. فناوری Kinetic Touchless این شرکت می تواند حرکت انگشتان را تقلید کند و واکنش لمسی فشار دادن یک دکمه را بازسازی کند.
با استفاده از حرکت به عنوان یک روش ورودی کار می کند، بنابراین نیازی به تماس مستقیم ندارد و می تواند حرکت را از فاصله دور تقلید کند. این استودیو میگوید نوع تعامل بدون لمسی که فناوری ارائه میدهد را میتوان در ژستهای مختلف نیز اعمال کرد. این بدان معناست که دکمههایی که از این فناوری استفاده میکنند، میتوانند در صورت انجام یک حرکت فشاری یا کشیدنی به سمت داخل یا به سمت بیرون حرکت کنند. یک ردیف از دکمه ها نیز می توانند انگشت کاربر را در صورت حرکت کشویی دنبال کنند.
Stuck Design میگوید که اکثر فعل و انفعالات بدون لمسی که به دلیل گسترش COVID-19 در همه فناوری ها ظاهر میشوند، از «حسگر ثابت با نور یا وزوز برای نشان دادن دکمه فعال شده» استفاده میکنند. وی افزود: «با فراتر رفتن از بازخورد مورد انتظار نور و صدا، Kinetic Touchless یک روش شگفتانگیز لذتبخش و در عین حال تازه آشنا برای تعامل با فناوری بدون تماس ارائه میکند.» همانطور که GIF بالا نشان می دهد