شش مزیت آسانسور هوشمند
وقتی مردم به یک «ساختمان هوشمند» فکر میکنند، اغلب به فناوری فکر میکنند که به شما کمک میکند مواردی مانند گرمایش، چراغها، حتی سطح اشغال را نظارت و کنترل کنید. اما بسیاری از مردم نمی دانند که فناوری هوشمند برای آسانسور نیز در دسترس است.
رونق فناوری ساختمان های هوشمند
پذیرش فناوری ساختمانهای هوشمند در سالهای اخیر رونق گرفته است و انتظار میرود این روند ادامه پیدا کند. این خیلی تعجب آور نیست؛ مدیران ساختمان و تأسیسات از روشی که فناوری ساختمان هوشمند به آنها کمک میکند تا در نقشهای معمولاً پرمشغله خود با کمک به اجرای روان ساختمانها برتری پیدا کنند، قدردانی میکنند.
سیستم های گرمایش و روشنایی هوشمند سریعتر به کار گرفته شده اند، اما آگاهی از سیستم های آسانسور هوشمند در حال افزایش است. طبق آمار Fortune Business Insights، اندازه بازار جهانی آسانسور هوشمند ۱۸.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۷ به ۳۸.۲۷ میلیارد دلار برسد.
سیستم های آسانسور هوشمند نه تنها بینشی را در مورد یک “نقطه تاریک” مدیریت ساختمان ارائه می دهند، بلکه بهترین آنها را می توان در زیرساخت آسانسور موجود نیز به روز کرد. این بدان معناست که برای دسترسی به این سطح از داده ها نیازی به تعمیرات اساسی آسانسورهای خود ندارید.
صرفه جویی در هزینه ها:
روشهای مختلفی وجود دارد که سیستمهای آسانسور هوشمند به صرفهجویی در هزینه و بازپرداخت سریع اولین هزینه کمک میکنند.
به عنوان مثال، سیستمهای نظارت بر آسانسور به شما کمک میکنند تشخیص دهید که آیا از برخی آسانسورها بیشتر از بقیه استفاده میشود یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تا برنامه های تعمیر و نگهداری خود را به طور موثر برنامه ریزی کنید و تاکید بیشتری بر آسانسورهای پرمصرف داشته باشید تا هزینه های غیرمنتظره خرابی قطعه را کاهش دهید. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا افراد را به طور موثرتری در ساختمان خود جابجا کنید و آنها را به آسانسورهایی که کمتر استفاده می شوند نشان می دهند تا ازدحام در مناطق خاصی کاهش یابد.
یکی از مزایای آسانسورهای هوشمند، ماژولار بودن آن است. نیازی به سرمایهگذاری در بستههای پر از دستگاههایی که قرار نیست استفاده کنید وجود ندارد. در عوض، آسانسور هوشمند به این معنی است که می توانید فقط روی داده هایی که نیاز دارید سرمایه گذاری کنید. و اگر بعداً تصمیم گرفتید که از آن لایه اضافی داده بهره مند شوید، اضافه کردن آن به سیستم موجود آسان است.
مدیریت راحت تر
توانایی انجام نظارت و آزمایش از راه دور در زمان واقعی سیستم های آسانسور شاید بزرگترین مزیت فناوری آسانسور هوشمند باشد. این مزیت برای مدیران تسهیلات با چندین ساختمان و سیستم آسانسور برای نظارت عالی است! دیگر نیازی به سفر برای بررسی این سیستم ها نیست یا منتظر شنیدن یک عیب از یک کاربر ساختمان نیست. فوراً متوجه خواهید شد.
نظارت از راه دور شما را از هر گونه مشکل آگاه می کند و همچنین تماشای کارکرد آسانسور را در زمان واقعی آسان می کند. تست از راه دور به شما کمک میکند تا خودتان یک عیب را ببینید. این تستها همچنین میتوانند در زمانهای ساکتتر برای آسانسور برنامهریزی شوند تا در استفاده روزانه اختلال ایجاد نکنند. از طرف دیگر، دستگاههایی مانند Lift Hawk ما حتی میتوانند این تستها را قبل از زمانهای شلوغ بهطور مستقل انجام دهند. در هر صورت، به شناسایی عیوب کمک می کند و به شما فرصتی می دهد تا قبل از یک دوره پر ترافیک، آنها را تعمیر کنید.
افزایش قابلیت اطمینان
به راحتی می توان دید که چگونه تست و نظارت از راه دور می تواند میزان زمان کار را برای سیستم های بالابر افزایش دهد، زیرا هر مشکلی را می توان به سرعت حل کرد. افزایش دید استفاده از آسانسور همچنین می تواند به شما کمک کند زمان تعمیر سیستم آسانسور را ارزیابی کنید.
به عنوان مثال، آیا یک آسانسور به طور غیرمنتظره ای در چند ماه گذشته بسیار شلوغ شده است؟ یا ساکت تر شده؟ با در دست داشتن این دادهها، میتوانید به پیشبینی بهتر زمانی کمک کنید که به کسی برای سرویس آسانسور شما نیاز دارید یا اینکه چه زمانی ممکن است یک قطعه به پایان عمر خود برسد. همه اینها منجر به افزایش زمان کارکرد سیستم بالابر شما در طول سال می شود و قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد.
صرفه جویی در زمان
داشتن قابلیت نظارت از راه دور و تست بالابرها زمان تلف شده را تا حد زیادی کاهش می دهد. قبلاً اشاره کردیم که چگونه یک سیستم آسانسور هوشمند میتواند در زمان (و هزینههای) مهندس آسانسور از حضور در زنگ هشدار اشتباه صرفهجویی کند. اما همچنین می تواند در وقت مدیر ساختمان نیز صرفه جویی کند.
به عنوان مثال، یک بالابر معیوب میتواند در حالی که شما برای تعمیرات هماهنگ میکنید، تحویل در پایین شفت ضعیف شود یا بدتر از آن، تحویل به سادگی باقی میماند. پس از آن یک مدیر ساختمان باید ترتیبی دهد که فرد دیگری آن را در زمانی که آسانسور در نهایت تعمیر شود، جابجا کند. اما اگر سیستم مانیتورینگ آسانسور شما قبل از رسیدن راننده عیب را شناسایی کرد، می توانید با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که در زمان بعدی به شما مراجعه کنند و در وقت و ناامیدی همه صرفه جویی کنید.
داشتن قابلیت پرچم گذاری سریع یک سیستم آسانسور ناموفق به این معنی است که کاربران ساختمان شما وقت خود را برای استفاده از بالابر ذکر شده تلف نمی کنند یا بدتر از آن، نمی توانند به نوعی خود را در یک بالابر گیر کنند!
کفشک آسانسور
کفشک ها قطعاتی هستند عمدتا از نوع چدن که روی کابین نصب و متصل کننده کابین به ریل هستند و ریل به کمک کفشک ها باعث خارج نشدن کابین از بینشان میشود.کفشک ها در دو نوع لغزشی و غلطکی در بازار به فروش میرسند. کفشک های لغزشی همانطور که از نام آنها مشخص میباشد دارای لنت هایی میباشند که با افتادن دور ریل باعث هدایت کابین میشوند این کفشک ها بعد از مدتی استفاده با اتمام لنت رو به رو هستند و باید لنتشان هر چند وقت یک بار تعویض گردد علاوه بر آن نیاز به روغن کاری مداوم ریل ها توسط روغندان را داردند و اگر به هر دلیلی ریل ها روغن کاری نشده و خشک باشند باعث اتمام زودتره لنت ها و ایجاد صدا در کابین میشود.
کفشک های غلطکی: این نوع کفشک ها که به نام رولر نیز شناخته میشوند دارای سه چرخ متحرک و بلبرینگ هستند که از سه جهت به ریل چسبیده و با اتصال به کابین آنرا هدایت میکنند.کفشک های غلطکی دیگر نیازی به لنت ندارند و لازم نیست هر چند وقت یک بار سرویس شوند و نکته مهم تر اینکه نیازی به روغنکاری ریل نیز ندارند و علاوه بر تمام این موضوعات حرکت کابین را به دلیل چرخیدن روی ریل و نه سر خوردن بسیار بی صدا و روان خواهند کرد.
سیستم کنترل مقصد آسانسور
سیستم کنترل مقصد
برخی از ساختمانها و آسمانخراشها و ، دارای پنل عملیاتی کنترل تردد و مقصد هستند که مسافر قبل از ورود به آسانسور، طبقه ی مدنظر خود را ثبت میکند. این سیستم به آنها اجازه میدهد به جای اینکه همه ی مسافران سوار اولین آسانسوری که درب آن باز می شود شوند، از قبل بدانند منتظر کدام کابین باشند. به این ترتیب، زمان سفر کاهش مییابد زیرا آسانسور توقفهای کمتری را برای مسافران انجام میدهد و رایانه توقفهای مجاور را بین آسانسور های مختلف در بانک اطلاعات توزیع میکند. اگرچه زمان سفر کاهش مییابد، اما زمان انتظار مسافران ممکن است طولانیتر شود، زیرا لزوماً آسانسور بعدی برای حرکت به آنها اختصاص داده نمیشود. در طول دوره اوج کاهش، مزایای کنترل مقصد محدود خواهد شد زیرا مسافران یک مقصد مشترک دارند.
با استفاده از اعزام به مقصد، مسافران با استفاده از صفحهکلید، صفحهنمایش لمسی یا کارت مجاورتی که در لابی قرار دارند، درخواست سفر به طبقه خاصی را میدهند و بلافاصله به کابین آسانسور مناسب هدایت میشوند.
همچنین این سیستم میتواند دسترسی را بهبود بخشد، زیرا یک مسافر دارای اختلال حرکتی میتواند از قبل به کابین آسانسور تعیینشده خود حرکت کند.
در داخل آسانسور دکمه تماس برای فشار دادن وجود ندارد، یا دکمه ها وجود دارند اما نمی توان آنها را فشار داد – به جز دکمه های باز و بسته کردن درب ( DO , DC ) و دکمه هشدار – و نمایشکرفقط طبقات توقف را نشان می دهند.
ایده کنترل مقصد در ابتدا توسط لئو پورت از سیدنی در سال ۱۹۶۱ مطرح شد، اما در آن زمان کنترلکنندههای آسانسور در رلهها پیادهسازی شدند و قادر به بهینهسازی عملکرد تخصیص کنترل مقصد نبودند.
این سیستم برای اولین بار توسط Schindler Elevator در سال ۱۹۹۲ با عنوان Miconic 10 پیشگام شد. سازندگان چنین سیستم هایی ادعا می کنند که میانگین زمان سفر را می توان تا ۳۰% کاهش داد.
با این حال، بهبود عملکرد را نمی توان تعمیم داد زیرا مزایا و محدودیت های سیستم به عوامل زیادی بستگی دارد.[ یک مشکل این است که سیستم در معرض بازی است. گاهی اوقات یک نفر برای گروه زیادی از افراد که به همان طبقه می روند وارد مقصد می شود. الگوریتم دیسپاچینگ معمولاً قادر به پاسخگویی کامل به تغییرات نیست، و افرادی که دیرتر وارد می شوند ممکن است آسانسوری را که به آن اختصاص داده شده است، از قبل پر کنند. همچنین، گاهی اوقات، یک نفر ممکن است چندین بار مقصد را فشار دهد این باعث می شود که رایانه فکر کند چندین نفر منتظر هستند و آسانسور های خالی را برای خدمت به این یک نفر اختصاص می دهد.
برای جلوگیری از این مشکل، در یکی از اجرای کنترل مقصد، به هر کاربر یک کارت RFID برای شناسایی و ردیابی داده میشود تا سیستم از هر تماس کاربر اطلاع داشته باشد و اگر مسافر تصمیم به سفر به مقصد دیگری داشته باشد، بتواند اولین تماس را لغو کند. تماس های خالی جدیدترین اختراع حتی میداند که افراد در کجا و چه تعداد در کدام طبقه به دلیل شناسایی آنها، چه به منظور تخلیه ساختمان و چه به دلایل امنیتی، میداند. راه دیگر برای جلوگیری از این موضوع این است که با همه افرادی که از طبقه ای به طبقه دیگر تردد می کنند به عنوان یک گروه برخورد کنیم و تنها یک خودرو برای آن گروه اختصاص دهیم.
کنترلکنندهها همچنین میتوانند سطوح مختلفی از خدمات را بر اساس اطلاعات موجود در کارتهای کلیدی به مسافران ارائه دهند. یک کاربر ( به عنوان مثال مدیر ) با امتیاز بالا ممکن است به نزدیکترین آسانسور موجود اختصاص یابد و همیشه خدمات مستقیم به طبقه خود تضمین شود، و ممکن است آسانسوری با استفاده انحصاری به او اختصاص داده شود. سایر کاربران، مانند افراد معلول، ممکن است دارای ویژگیهای دسترسی مانند زمان باز کردن طولانیتر درب باشند
سیستم های صوتی آسانسور
سیستم های صوتی آسانسور:
آسانسورها ممکن است دارای سیستم های صوتی به عنوان یک کمک دسترسی برای نابینایان باشند. از اوایل دهه ۱۹۸۰، برخی از آسانسورها دارای ترکیب صوتی برای اعلام طبقات و سایر پیامهای ویژه به مسافران هستند.
اکثر آسانسورها دارای صدای زنگ هستند که نشان میدهد آسانسور قبل یا بعد از باز شدن درها بالا میرود یا پایین، معمولاً همراه با روشن شدن نشانگرهای خارجی کابین آسانسور. برای مثال، یک زنگ میتواند نشاندهنده «بالا»، دو زنگ «پایین» باشد
سیستم های ارتباطی آسانسور:
فناوری های ارتباطی (داخلی و خارجی) امکان برقراری ارتباط صوتی در از داخل آسانسور را فراهم می کند تا در مواقع اضطراری با فشار دادن یک دکمه به کارکنان یا خدمات دسترسی پیدا کند.ارتباط با دربان، میز پذیرش یا سرایدار می تواند از گزینه های ارتباطی باشد.به خصوص در سیستم های آسانسوری، تماس سریع با ایستگاه خدمات هائز اهمیت است که فناوری مربوطه برای آن اجتناب ناپذیر است. به عنوان مثال یک رابط به یک سیستم تلفن پاسخ. به شبکه تلفن عمومی این یک درخواست ایدهآل برای دسترسی مستقیم به کارکنان به سادگی با فشار دادن یک دکمه است. این عملکرد را می توان به راحتی با سایر عملکردهای سیستم وابسته به کاربرد مانند پارکینگ، پارکینگ زیرزمینی یا ساختمان های اداری و اداری ترکیب کرد.
ایده های طراحی و بازسازی آسانسور
یک تجربه خوب آسانسور، تجربه ای است که با ایمنی، عملکرد و زیبایی ترکیب شده است. سواری شما در آسانسور، هر چقدر هم که کوتاه باشد، نباید خسته کننده باشد. طراحی های داخلی کابین آسانسور مدرن به سمت الهام بخشیدن و ارائه تجربه ای خوشایند به مسافران تمایل دارند. چندین گزینه وجود دارد، مانند دیوارهای آینه سه بعدی یا شیشه های ویژه داخلی که می توانید انتخاب کنید.
اگر قصد بازسازی کابین آسانسور دارید و به ایدههایی برای جذابتر کردن آن نیاز دارید، در اینجا خلاصهای از جالبترین طرحها برای وارد کردن شما به موضوع تخصصی بازسازی آسانسور ارائه شده است.
با این ایده های زیبای طراحی داخلی کابین آسانسور نمی توانید اشتباه کنید
شیشه در بیگ تایم است
کابین های شیشه ای شفاف و در عین حال ایمن هستند و تا حد زیادی استرس محیطی را کاهش می دهند. به دلیل شفافیت، نور طبیعی بیشتری را در آسانسور جریان میدهند و فضا را تازه و جذاب جلوه میدهند. علاوه بر این، آسانسورهای شیشهای فضای بیشتری را به وجود میآورند، حتی اگر آسانسور شما نیاز به فضا داشته باشد. در ساختمانهای مرتفع، آسانسورهای شیشهای باکلاس، نمای کاملی از محیط اطراف را ارائه میدهند و در عین حال بالا و پایین میروند و ظاهری شیک و مدرن به نمایش میگذارند.
اگر شیشه ساده یا ساده مورد شما نیست، میتوانید شیشههای لمینت را نیز انتخاب کنید که در مقایسه با آنها جالبتر باشد. این امر به جنبه ایمنی که باید اولویت اول شما نسبت به زیبایی شناسی باشد، توجه خواهد کرد.
بازسازی با کفپوش های وینیل لوکس
یکی از مواردی که اکثر مردم هنگام مدرن کردن آسانسور خود از آن غافل میشوند، کفپوش است، اما به اندازه دیوارهای کابین یا نورپردازی ضروری است. هنگامی که کف کابین خود را عوض می کنید، متوجه خواهید شد که مسافران آسانسور احساس می کنند که در حال ورود به یک فضای کاملاً جدید هستند. استفاده از کفپوش های وینیل لوکس بهترین گزینه برای جلوه دادن به کابین آسانسور هستند.
گزینه های طراحی زیادی در دسترس است، و می توانید برای ایجاد الگوها، یک جلوه چوبی یا پرداخت منحصر به فرد آن را با هم ترکیب کنید. بعد، کفپوش وینیل بادوام و سبک است. می توانید به راحتی آن را تمیز کنید یا هر چند سال یکبار آن را عوض کنید تا کابین خود ظاهری جدید ببخشید.
جلوه آینه را امتحان کنید
استفاده از آینه در آسانسور مفهوم جدیدی نیست. از قدیم الایام مورد استفاده بوده است. در آن زمان، آینه ها به ایجاد حواس پرتی و درگیر شدن مسافران کمک می کردند، به خصوص زمانی که سواری در ساختمان های مرتفع کندتر بود.
آینه ها ایمنی بیشتری را برای مسافران فراهم می کنند زیرا مردم نمای پشت خود را می بینند. اما مزیت دیگر داشتن آنها ایجاد توهم فضاهای بزرگتر و کمک به مسافرانی است که از کلاستروفوبیا رنج می برند.
طراحان داخلی به آینه ها تکیه می کنند تا به صاحبان ملک ظاهر دلخواه خود را بدهند. با استفاده از آینه هایی با اشکال و اندازه های مختلف، می توانید فوراً ملک خود را ارتقا دهید و آن را با ارزش تر کنید.
دیوارهای بافت سه بعدی
آیا اخیراً وارد آسانسور شده اید و جذب دیوارهای تزئینی شده اید؟ طراحان داخلی استفاده از دیوارهای بافت سه بعدی با الگوها و اشکال سطوح سه بعدی را برای ظاهری مدرن پیشنهاد می کنند. دیوارهای سه بعدی دارای بافتها، طرحها و الگوهای بیپایانی هستند که روی سطوح و پوششهای مختلف حک شدهاند. این به این معنی است که شما می توانید امکانات بی پایانی در طراحی داخلی کابین خود داشته باشید و مسافران را شگفت زده کنید.
مزیت دیگر دیوارهای بافت دار این است که دارای عایق صوتی درجه یک هستند و زمان اجرای سریع تری دارند. اگر با ضربالاجلهای محدود کار میکنید، آنها گزینهای مطلق هستند.
آسانسورهای پیچیده شده در رنگ های سلطنتی طلایی یا روشن از رده خارج شده اند و دیگر مورد پسند معماران نمی باشد بهتر است با بازی مینیمال و ایجاد ظاهری خنثی تر، زیبایی را به حداکثر خود برسانید.
تعویضهای جزئی مانند تعویض دکمههای فشاری استاندارد با پنلهای کنترل LCD عمودی یا رنگآمیزی کابین با سایههای گرم میتواند کمک زیادی به شما کند. در انتخاب دکمه های آسانسور نهایت دقت را انجام دهید، پنل آسانسور بیشترین جلوه بصری را در کابین آسانسور دارد. همچنین می توانید از پنل های تاچ استفاده کنید که مدرن شدن آسانسور شما بسیار کمک می کند.
درب های آسانسور را سفارشی کنید
فکر می کنید آسانسورها فقط دو در هستند که با کلیک یک دکمه باز می شوند؟ به هیچ وجه. زیرا در اینجا شانس شما برای تغییر آن ظاهر پیش پا افتاده است. اکثر ساختمان های هنری دارای درب های آسانسور سفارشی هستند که به زیبایی با بقیه دکور ملک مطابقت دارد. احتمالاً ممکن است درهای چرخشی را ببینید که شبیه درهای اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند که در آسانسورها استفاده می شوند.
درهای چوبی، شیشه ای یا حتی فلزی با درهای باز شونده تک، روبرو یا مجاور همگی ایده های نابی هستند برای ساخت یک آسانسور جذاب
فضای کمتری اشغال کنید
مردم آسانسورهای بدون چاله و اتاقک بام را ترجیح می دهند. آسانسور های کششی باعث اشغال فضای بسیار بزرگی از بام ساختمان ها می شود که می تواند روف گاردن ساختمان را محدود کند اما آسانسور های بدون اتاق به شما انعطاف پذیری بیشتری را در محل قرار می دهند، همچنین آسانسور های هیدرولیک از یک منظره پانوراما به دلیل شفت های خود نگهدار شبیه آسانسورهای شیشه ای بهره مند می شوند که جذابیت فوق العاده دارند.
ایده قرار دادن پنجره در آسانسور
اگر شیشه گزینه ترجیحی شما نیست و هنوز هم می خواهید چیزهای سازگار با محیط زیست را حفظ کنید، می توانید پنجره های کوچکی را در آسانسور نصب کنید.
نسل جدید کنترل تردد در آسانسور
وقتی وارد آسانسور می شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ برای اکثر افراد: دکمه طبقه ای را که می خواهید بروید فشار دهید. در مورد نسل جدیدی از آسانسورهای تولید شده توسط شیندلر چنین نیست. این آسانسورها دارای دکمه های بیرونی هستند نه در داخل. دکمه های انتخاب طبقه شما در هر طبقه قرار دارند. به جای اینکه فقط یک دکمه بالا یا پایین را فشار دهید تا آسانسور را بلند کنید، دکمه طبقه مورد نظرتان را طوری فشار دهید که انگار داخل آن هستید.
در این نوآوری، پانل دکمه طبقه آسانسور تقسیم شد و دوباره به سیستم خارج از کابین آسانسور قرار گرفت. بسیار نوآورانه، مفید و غافلگیر کننده. برای استفاده از Division، لیستی از کامپوننت ها تهیه کنید، سپس یک جزء را تقسیم کنید. به صورت عملکردی یا فیزیکی تقسیم کنید و آن را در جایی از سیستم قرار دهید. از Form Follows Function برای شناسایی مزایای بالقوه، امکانسنجی، چالشها و سازگاریها استفاده کنید.
مزیت آن خدمات بهتر به مشتریان آسانسور است. کابین های آسانسور کارآمدتر عمل می کنند، به این معنی که شما سریعتر به طبقه مناسب می رسید. چگونه؟ با انتخاب زودتر طبقه خود (در حالی که منتظر رسیدن آسانسور هستید)، رایانه آسانسور اطلاعات به موقع تری در مورد مقصد افراد دارد. می تواند الگوی بهینه پیکاپ ها و تخلیه ها را محاسبه کند، سپس آن را سریعتر از آسانسورهای سنتی اجرا کند. نحوه کار این آسانسور جدید که Miconic 10 نام دارد به شرح زیر است:
Miconic 10
نرم افزار پیشرفته Miconic 10 یک برنامه منطقی قدرتمند را هدایت می کند که به طور سیستماتیک جریان ترافیک آسانسور را در یک ساختمان منطقی می کند. از یک الگوریتم پیچیده برای مدیریت پیچیدگیهای الگوهای ترافیکی که در طول روز تغییر میکنند، استفاده میکند و مسافران را با همان طبقههای مبدأ و/یا مقصد گروهبندی میکند.
در آسانسور های معمولی و سنتی، مسافران فقط میتوانند به سیستم آسانسور بگویند که میخواهند «بالا» یا «پایین» سفر کنند. به همین ترتیب، همه سعی میکنند سوار اولین ماشینی شوند که میرسد، اغلب باعث ازدحام جمعیت میشود، سپس دکمهها را یک بار داخل ماشین فشار دهند. در نتیجه، احتمالاً ماشین در مسیر بالا در هر طبقه متوقف خواهد شد.
با Miconic 10 می توانید مقصد خود را حتی قبل از رسیدن به لابی آسانسور ثبت کنید. سیستم بلافاصله به شما می گوید که به کدام ماشین بروید. مسافران را بر اساس مقصد در کنار هم قرار می دهد تا تعداد توقف ها را به حداقل برساند. این اطمینان می دهد که ماشین ها نمی توانند بیش از حد شلوغ شوند. پس از ورود به آسانسور، طبقه مقصد برای شما تایید می شود. شما نیازی به فشار دادن دکمه های بیشتری ندارید (البته دکمه های خدمات ویژه ارائه شده است). پس از ورود، تأییدیه طبقه مقصد خود را دریافت میکنید.»
اولین آسانسور توسط ارشمیدس احتمالاً در سال ۲۳۶ قبل از میلاد ساخته شد. از آن زمان تا کنون راه زیادی را طی کرده است.