آسانسورهای هوشمند

آسانسورهای هوشمند

فناوری آسانسورهای هوشمند در حال افزایش است. بیش از ۱۲ میلیون آسانسور در سراسر جهان در حال کار هستند که هر روز بیش از یک میلیارد نفر را جا به جا می کند. این امر آسانسورها را به پرکاربردترین روش حمل و نقل (به مراتب پرکاربردتر از اتومبیل، هواپیما یا هر نوع وسیبه نقلیه ی دیگری) در جهان تبدیل کرده است. این روزها آسانسورهای ساختمان های هوشمند هم به آسانسورهای اسمارت (هوشمند) مجهز شده اندکه دارای فناوری های پیشرفته ای است که افزایش امنیت، بهره وری انرژی و مدیریت موثر جمعیت را به همراه دارد.

در چندین سال گذشته شاهد تحولات زیادی بوده ایم که مطمئناً آینده بازار سیستم هوشمند را رقم خواهد زد.

هوش مصنوعی ، سیستم های متصل به اینترنت و ابتکارات شهر هوشمند در این خلال یک انقلاب خلاقانه در سیستم آسانسور ایجاد خواهد کرد که منجر به نوآوری تکنولوژی های جدید خواهد شد.

گرایشات (ترندهای) آسانسورهای هوشمند درسال ۲۰۱۹

  • اتصال (اتصال به اینترنت): افزایش در اتصالات آینده ی آسانسورهاست. آسانسورهای هوشمند متصل به اینترنت به طور فزاینده ای رایج خواهد شد. تامین کنندگان آسانسور تقریباً نصب این مدل آسانسورها را شروع کرده اند. این فناوری با هشدار دادن به شرکت ها در مورد ایرادات زمانی که ظاهر می شوند یا در شرف توسعه هستند کار می کند و اپراتورهای آسانسور را قادر می سازد در هزینه و زمان تعمیرات صرفه جویی کند.
  • نگه داری پیش بینی ابر (Cloud Predictive Maintenance) : اطلاعات جمع آوری شده به ابر(Cloud) ارسال و آنالیز می شوند. اگر ناهنجاری عملیاتی شناسایی شوند، اطلاعات با تمام داده های قدیمی موجود از کل پایگاه داده آسانسور تامین کنندگان مقایسه می شود. بر اساس این مقایسه انجام شده مشخص می شود که آیا کدهای خوانده شده مشابه نشان داده شده اند که یک جزء در شرف شکست است یا خیر. همه ی این ها در عرض چند ثانیه انجام می شود و مهندسان خدمات پیام هایی را در دستگاه های هوشمند خود بلادرنگ دریافت می کنند که نشان می دهند کدام قطعات باید تعویض شوند. سپس مهندسان می توانند به طور موثر مشکل را قبل از خراب شدن آسانسورها حل و فصل کنند و در نتیجه زمان خرابی را کاهش می دهند. به طور مداوم تمام داده های آسانسور مانند زیر را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند:

وضعیت همه ی اجزای تعبیه شده آن چگونه است؟

آسانسور چقدر سریع شتاب می گیرد؟

درب جقدر زود بسته می شود؟

رویال تاچ

 

  • پنل های تاچ تعاملی: تولید کنندگان در حال حاضر پنل های تاچ تعاملی را در آسانسورها برای سرگرمی مسافران، عملکرد نشانگر کابین، نظارت برسیستم و تکنولوژی تماس های ضروری به عنوان معیاری برای سرگرمی مسافران فراهم کرده اند.

 

  • آسانسورهای هوشمند بدون کابل: با کمک نوآوری های بین صنعتی، تامین کنندگان آسانسور آسانسورهای بدون کابل را توسعه داده اند که می توانند به صورت عمودی و افقی حرکت کنند. این آسانسورها معمولاً از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن ساخته شده‌اند و با موتورهای خطی کار می‌کنند که می‌توانند کابین‌ها را به سمت بالا و پایین، جلو و عقب و به چپ یا راست روی ریل‌های مغناطیسی حرکت دهند. آسانسورهای بدون کابل در مصرف انرژی کارآمد هستند و اثرات ردپای کربن را به طور چشمگیری کاهش می دهند.

 

  • فن آوری های آسانسور بصری: سازندگان آسانسور فناوری های آسانسوری بصری را برای افزایش تجربه کلی مسافران توسعه داده اند. فناوری‌های آسانسور بصری شامل گروه‌بندی هوشمند و مدل‌های مبتنی بر مقصد با زیبایی‌شناسی مدرن است. فناوری گروه‌بندی هوشمند مسافران را با گروه‌بندی بر اساس اولویت‌های طبقه/منطقه سازمان‌دهی می‌کند. به عنوان مثال، مسافرانی که به همان مقصد می روند تنها به آسانسورهایی اختصاص داده می شوند که به آن گروه از طبقات یا مناطق خدمات رسانی می کنند. این منجر به خدمات بسیار سریعتر و سازماندهی شده بسیار بهتری می شود، یعنی در یک ساختمان ۵۰ طبقه، این گروه بندی هوشمند می تواند زمان کلی سفر را در مقایسه با سیستم های معمولی تا ۴۰ درصد کاهش دهد. همچنین می تواند مصرف انرژی را تا ۲۷ درصد کاهش دهد.

 

  • فناوری ذخیره سازی و بازیابی خودکار خودرو: این از آسانسور و سایر سیستم های مرتبط برای حمل وسایل نقلیه با استفاده از سیستم های بالابر روباتیک استفاده می کند. این یک بازار دست نخورده است که اکثر تامین کنندگان اصلی آن را تحت تسلط ندارند. این تسهیلات به آسانسورهای پیشرفته و متصل برای اجرای کارآمد و مؤثر تأسیسات نیاز دارند. این فناوری با استفاده بهینه از فضا، حداکثر ظرفیت پارکینگ را ارائه می دهد، ایمنی خودرو را تضمین می کند و راحتی را برای مشتریان فراهم می کند. این سیستم های پارکینگ هم برای پروژه های نوسازی و هم برای پروژه های ساخت و ساز جدید استفاده می شود. فن‌آوری‌های پارک خودکار سازگار با محیط‌زیست هستند، زیرا موتورهای خودرو هنگام ذخیره یا بازیابی خودروها در این سیستم پارکینگ خاموش می‌شوند. علاوه بر این، حتی زمان جستجو برای فضاهای پارک به دلیل سیستم روباتیکی که هیچ گونه تعامل انسانی را شامل نمی شود، حذف می شود. این فناوری پارکینگ خودکار برای مناطق پرجمعیت، از جمله پارک‌های تجاری، ایستگاه‌های راه‌آهن، ایستگاه‌های مترو، ساختمان‌های اداری، مراکز تجاری، هتل‌ها و موارد دیگر مناسب است.

 

 

 

برد نمایشگر PCB

برد PCB آسانسور

درباره بردهای مدار چاپی (PCB: Printed Circuit Board)

برد مدار چاپی  (PCB) یک ساختار ساندویچی چند لایه از لایه های رسانا و عایق است. PCB ها دو عملکرد مکمل دارند. اولین مورد این است که قطعات الکترونیکی را در مکان های مشخص شده روی لایه های بیرونی با استفاده از لحیم کاری بچسبانید. دوم، ایجاد اتصالات الکتریکی قابل اعتماد (و همچنین مدارهای باز قابل اعتماد) بین پایانه های قطعه به روشی کنترل شده که اغلب به عنوان طراحی PCB شناخته می شود. هر یک از لایه‌های رسانا با یک الگوی هنری از هادی‌ها (شبیه به سیم‌های روی سطح صاف) طراحی شده‌اند که اتصالات الکتریکی را بر روی آن لایه رسانا ایجاد می‌کند، در حالی که فرآیند تولید دیگری، حفره‌های کوچک و دقیقی را اضافه می‌کند که از طریق ورقه ورقه حفر می‌شوند و سپس با مس آبکاری کردند. وایاس ها (Vias) اتصال الکتریکی بین لایه هایی هستند که در ساختار ورقه ای عایق بندی شده اند و این اجازه می دهد بعد سوم اتصال بین لایه های رسانا به روشی کنترل شده که برای تولید انبوه محصولات الکترونیکی قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشد.

پی سی بی های مکانیکی از قطعات الکترونیکی با استفاده از پدهای رسانا به شکل های مختلف طراحی شده و برای پذیرش پایانه های قطعه پشتیبانی می کنند و همچنین آنها را به صورت الکتریکی با استفاده از صفحات و سایر ویژگی های حکاکی شده از یک یا چند لایه ورق مسی که روی و/یا بین لایه های ورق یک بستر رسانا غیر لایه بندی شده اند، متصل می کنند.. قطعات معمولاً روی PCB لحیم می شوند تا هم به صورت الکتریکی وصل شوند و هم به صورت مکانیکی به آن بچسبند. بردهای مدار چاپی (PCB) تقریباً در تمام محصولات الکترونیکی و در برخی محصولات الکتریکی مانند جعبه سوئیچ غیرفعال استفاده می شود.

جایگزین های PCB شامل پوشش سیم و ساخت نقطه به نقطه است که هر دو زمانی محبوب بودند اما اکنون به ندرت استفاده می شوند. PCBها برای چیدمان مدار نیاز به طراحی بیشتری دارند، اما ساخت و مونتاژ می تواند خودکار باشد. نرم افزار طراحی الکترونیکی به کمک کامپیوتر برای انجام بسیاری از کارهای چیدمان و صفحه بندی در دسترس است. مدارهای تولید انبوه با PCB ارزان تر و سریعتر از سایر روش های سیم کشی است، زیرا قطعات در یک عملیات نصب و سیم کشی می شوند. تعداد زیادی PCB را می توان همزمان ساخت و طرح بندی فقط یک بار انجام شود. PCB ها همچنین می توانند به صورت دستی در مقادیر کم ساخته شوند و مزایای کمتری دارند. PCB ها می توانند یک طرفه (یک لایه مس)، دو طرفه (دو لایه مس در هر دو طرف یک لایه بستر)، یا چند لایه (لایه های خارجی و داخلی مس، متناوب با لایه های بستر) باشند. PCB های چند لایه تراکم قطعات بسیار بالاتری را امکان پذیر می کنند، زیرا ردپای مدار در لایه های داخلی در غیر این صورت فضای سطحی بین اجزا را اشغال می کند. افزایش محبوبیت PCBهای چند لایه با بیش از دو و به خصوص با بیش از چهار صفحه مسی همزمان با پذیرش فناوری نصب سطحی بود. با این حال، PCBهای چند لایه تعمیر، تجزیه و تحلیل و اصلاح میدانی مدارها را بسیار دشوارتر و معمولاً غیرعملی می کنند.

 

بازار جهانی PCB های خالی در سال ۲۰۱۴ از ۶۰.۲ میلیارد دلار فراتر رفت  و تخمین زده می شود تا سال ۲۰۲۴ به ۷۹ میلیارد دلار برسد.

فضا های موتور و فلکه ها

آیتم دوم) فضا های موتور و فلکه ها:

۲_۱ )راه دسترسی به موتور خانه: الف) راه دسترسی به موتور و فلکه ها باید دارای روشنایی دائمی و ایمن و بدون ورود به مکان خصوصی باشد. ب) مسیر دسترسی به موتور و فلکه ها باید ترجیحا از طریق راه پله مشاع حفاظدار باشد. در صورت عدم وجود راه پله میتوان از نردبان در مسیر موتور خانه استفاده کرد.

*نردبان نباید بیشتر از ۴ متر باشد.

*نردبان باید در محل خود ثابت باشد.

*نردبان هایی که ارتفاعشان بیش از ۱.۵ متر هستند باید با زاویه ای ۶۵ الی ۷۵ درجه نصب شوند به طوری که امکان سر خوردگی نردبان وجود نداشته باشد.

* عرض نردبان حداقل ۳۵ سانت و عمق هر پله آن نباید از ۲.۵ سانت کمتر باشد.

*در صورتی که از نردبان قائم استفاده میشود باید حداقل فاصله بین پله ها و دیوار پشت نردبان،۱۵ سانت باشد.

*در کنار بالاترین پله های نردبان باید حداقل یک دستگیره وجود داشته باشد.

*در محدوده ۱.۵ متری اطراف نردبان، باید امکان سقوط افراد بیش از ۴ متر وجود نداشته باشد.

 

 


مطلب مرتبط:

موتورخانه آسانسور


 

۲_۲) ماشین آلات داخل موتور خانه:

*کف و دیوار و سقف موتور خانه: موتورخانه باید شامل دیواره غیر سوراخ دار و سقف با قابلیت تحمل ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن و کف با مصالح غیر لغزنده غیر غبار زا باشد و همچنین موتور خانه نباید برای موارد غیر آسانسوری به جز تهویه گرمایشی یا سرمایشی ،سیستم اطفا حریق باشد

. *ارتفاع موتورخانه: حداقل ارتفاع کاری موتور خانه باید ۱.۸ متر با رواداری ۵ سانت باشد.

* فضای افقی جلو تابلو ها: فاصله اندازه گیری شده از سطح بیرونی تابلوهای فرمان و برق، حداقل ۷۰ سانت با رواداری ۵ سانت باید باشد.

*فضای افقی کنار تابلوها: فاصله کنار تابلو ها باید ۵۰ سانت یا عرض کامل تابلو فرمان یا عرض کامل تابلو برق(هر کدام که بزرگتر باشد) باشد.

*فضای سرویس جلو فلایویل موتور: فضای افقی باز با حداقل ابعاد ۵۰ در ۶۰ سانت برای نگهداری و بازرسی قطعات متحرک موتور خانه باید مهیا گردد.در صورتی که این فضا مهیا نباشد،با نصب حفاظ ایمن قابل باز شدن،میتوان این فضا را به ۳۰ در ۳۰ سانت کاهش داد.

*عرض راه های دسترسی به فضای سرویس در موتور خانه: عرض راه های دسترسی به فضای های باز باید حداقل دارای پهنای ۵۰ سانت با رواداری ۱۰ سانت باشد.در جاهایی که قطعات متحرک وجود ندارد تا ۴۰ سانت با رواداری ۱۰ سانت قابل کاهش می باشد. توجه: در صورتی که عرض معبر راه های دسترسی به فضای های سرویس به علت وجود گاورنر یا نفوذ قسمتی از شاسی موتور کاهش یافته باشد و گاورنر و این قسمت از شاسی ارتفاعی کمتر از ۵۰ سانت و عمق کمتر از ۳۵ سانت داشته باشد به گونه ای که به راحتی امکان عبور از روی آن میسر باشد می توان مشروط به پوشش گوشه های تیز شاسی موتور و پوشش حفاظ ایمن برای گاورنر، مورد را بلامانع دانست.

*فاصله عمودی باز بالای قطعات متحرک باید حداقل ۳۰ سانت باشد.

*پله و نرده محافظ در داخل موتور خانه: در صورتی که کف موتور خانه دارای تعدادی سطوح با اختلاف تراز بیشتر از ۵۰ سانت باشد،باید پله داشته باشد و اگر ارتفاع سکو بیش از ۷۰ سانت باشد باید نرده محافظ به ارتفاع حداقل ۷۰ سانت در نظر گرفته شود. *درب ورودی موتور خانه: عرض درب ورودی موتورخانه باید حداقل ۶۰ سانت و ارتفاع حداقل ۱۸۰ سانت با رواداری ۵ سانت بوده و همچنین باید به سمت بیرون موتور خانه باز شود. درب ورودی موتور خانه باید مجهز به قفل هایی باشند که با کلید باز شوند و بتوان بدون کلید از داخل موتور خانه درب را باز کرد.

*سوراخ های سکو: سوراخ های سکوی موتور خانه باید دارای لبه به ارتفاع ۵ سانت از کف تمام شده سکو باشد.

*تهویه موتور خانه: موتور خانه باید دارای تهویه به فضای باز باشد و همچنین سایر تهویه های مربوط به ساختمان نباید وارد موتور خانه و چاه آسانسور شود.

*روشنایی و پریز موتور خانه: موتور خانه باید دارای روشنایی برق دائم با حداقل ۲۰۰ لوکس در کف باشد به طوری که تغذیه آن از تغذیه آسانسور مستقل باشد.این منبع تغذیه را میتوان از مدار جداگانه ساختمان و یا از طریق اتصال به فاز قبل از ورود به کلید اصلی تابلو برق گرفت.کلید روشنایی باید در داخل و در دیوار مخالف لولا درب ورودی در ارتفاع ۱۱۰ سانت از کف تمام شده موتور خانه نصب شود. همچنین باید حداقل یک پریز با تغذیه ذکر شده نصب شود.

*قلاب سقف موتور خانه: برای جا به جایی تجهیزات در موتورخانه باید یک یا چند قلاب نصب شود. باز مجاز قابل تحمل آن که حداقل ۱۵۰۰ کیلوگرم میباشد توسط پلاک رو آن نوشته شود.

استاندارد چاه آسانسور

  • در کلیه ساختمان های با طول مسیر حرکت بیش از ۲۱ متر، لازم است حداقل یک دستگاه آسانسور مناسب حمل بیمار (برانکاردبر) تعبیه شود. این آسانسور باید با یک علامت مخصوص قابل رویت باشد و به کلیه طبقات سرویس دهد.
  • آسانسورهای قابلیت حمل بیمار (برانکارد بر) باید دارای الزامات زیر باشند:
  • حداقل ابعاد کابین ۲۱۰۰*۱۱۰۰۰ میلی متر و حداقل بازشو درب ۹۰۰ میلی متر، مجهز به دکمه باز ماندن درِ کابین برای مدت طولانی تر از زمان بسته شدن باشند.
  • جدول ابعاد و اندازه های آسانسورهای مسکونی (آسانسور گیربکس، آسانسور گیرلس، آسانسور هیدرولیک )، آسانسور برانکاردبر، آسانسور خودروبر

ابعاد آسانسور مسافربر

 

 

مطابق با استاندارد ملی۶۳۰۳ ویرایش جدید:

استاندارد یک آسانسور که توسط اداره ملی استاندارد مورد بازرسی قرار میگیرد دارای دوازده آیتم میباشد و خارج از این نیست:

آیتم اول ) استاندارد چاه آسانسور.

آیتم دوم)استاندارد ماشین آلات و فلکه ها.

آیتم سوم)استاندارد درهای طبقه.

آیتم چهارم)استاندارد کابین و وزنه تعادل.

آیتم پنجم)استاندارد سیم بکسل و زنجیر جبران.

آیتم ششم)استاندارد ریل و ضربه گیر.

آیتم هفت) فواصل کابین با وزنه و ورودی کابین.

آیتم هشت)استاندارد سیستم محرکه آسانسور.

آیتم نهم)استاندارد لوازم و تاسیسات برقی.

آیتم دهم)استاندارد کنترل ها.

آیتم یازدهم)استاندارد هشدار و دستورالعمل و نشانه گذاری ها.

آیتم دوازدهم ) تست و آزمون ها

 

 

آیتم اول: استاندارد چاه آسانسور ۱_۱)دیواره ها و کف و سقف چاه: چاه آسانسور باید دارای دیواره های بدون روزنه و کف و سقف بسته باشد.مصالح چاه نباید گرد و غبار و آتش زا باشد. مقاومت مکانیکی دیواره های چاه باید نیروی ۳۰۰ نیوتن را در مساحت ۵ سانتی متر مربع با مقطع گرد و مربع تحمل کند.

۱_۲ ) کف چاهک: کف چاهک باید تحمل وزن معادل چهار برابر وزن کابین با ظرفیت کامل را داشته باشد.مثلا کابین چهار نفر بوده و وزن آن ۴۰۰ کیلو میباشد.ظرفیت کامل میشود: (۴×۷۵ وزن هر نفر)+(۴۰۰ وزن کابین)=۷۰۰ کیلو پس چهار برابر ۷۰۰ کیلو یعنی ۲۸۰۰ کیلو را باید تحمل کند. این شرایط برای کادر وزنه نیز حساب میشود.

۸۷۰۱۶:۳۷
۱_۳) مقاومت سقف چاه (دال بتنی): باید از مصالح غیر لغزنده مانند بتن ماله کشی شده یا ورق آج دار که در برابر نیروهای وارده مقاوم بوده و گرد و غبار ایجاد ننماید.

۱_۴) دیواره های چاه و دیواره های ورودی: *کل دیواره های چاه باید بدون روزنه باشد. *دیواره های چاه در زیر درب هر طبقه باید اجزای محکم صاف مانند ورقه های فلزی که در برابر نیروی ۳۰۰ نیوتن مقاوم باشد.ارتفاع این ورق باید حداقل نصف بازشو درب به اضافه ۵ سانت و عرض آن حداقل به اندازه عرض بازشو درب به اضافه ۵ سانت(۲.۵ سانت از هر طرف) باشد.

۵۹۴۱۰:۳۹

۱_۵ )صفحه فلزی کادر وزنه (ویرایش جدید): *ناحیه رفت و آمد کادر وزنه(دیوار پشت کادر وزنه) باید توسط صفحه فلزی از ارتفاع حداکثر ۳۰ سانت از کف چاهک تا ارتفاع حداقل ۲.۵ متر محافظت گردد. * عرض این ورق برابر با عرض وزنه تعادل به اضافه ۲۰ سانت (۱۰ سانت از هر طرف) میباشد.

۱_۶ )فضای بالاسری و چاهک: * در بالای کابین باید فضای کافی برای جا دادن مکعبی فرضی به ابعاد حداقل ۸۰×۶۰×۵۰ سانت روی یکی از وجوه آن موجود باشد.به عبارتی باید مساحت ۰.۱۲ مترمربع که کوچکترین ضلع مکعب حداقل ۲۵ سانت است باید در بالای کابین تامین گردد. *ارتفاع بین بالاترین سطح روی سقف کابین و پایین ترین جز زیر سقف چاه باید حداقل ۱ متر باشد. *در صورتی که کابین روی ضربه گیر ها کاملا فشرده شده باشد طول ریل ها باید ۳۰ سانت بیشتر را تامین کند. چاهک: *کف چاهک باید صاف و تقریبا تراز و در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد. *چنانچه ارتفاع از ۲.۵ متر بیشتر شود باید دریچه بازرسی یا نردبان دائمی در چاهک گذاشته شود. (طبق شرایط نردبان و دریچه بازرسی ) *باید در چاهک حداقل فضای کافی برای قرارگرفتن مکعبی فرضی به ابعاد ۱۰×۶۰×۵۰سانت بر روی یکی از وجوهش موجود باشد. (این ابعاد زمانی که کابین روی ضربه گیر کاملا فشرده شده باشد اندازه گیری میشود.) *ارتفاع بین کف چاهک و پایین ترین بخش کابین باید ۵۰ سانت باشد. *کلید استوپ قارچی در سمت خلاف لولا درب طبقات به طوری که از کف چاهک و درب، در دسترس باشد نصب شود و کلمه توقف یا stop در بالای آن نوشته شود. *پریز برق در چاهک باید در کنار کلید قارچی که تغذیه آن از برق آسانسور مستقل بوده،نصب شود. *کلید روشنایی چاه در چاهک آسانسور باید در سمت خلاف لولا درب نصب شود.

۱_۷ ) چاه آسانسور باید انحصاری آسانسور باشد.

۱_۸ ) روشنایی چاه: چراغ تونلی باید در فاصله یک متری از بالای سقف کابین در هر طبقه و در فاصله ۵۰ سانتی از کف چاه و در فاصله ۵۰ سانتی از سقف چاه آسانسور نصب شود به طوری که حداقل ۵۰ لوکس (لامپ ۱۲ وات کم مصرف) روشنایی را داشته باشد.

۱_۹ ) تلفن کننده( ویرایش جدید): *تلفن کننده در چاهک و در فاصله بالاسری(بالای کابین) و در داخل کابین و در موتور خانه باید طوری نصب شود که تغذیه آن از برق آسانسور مستقل باشد . * این تلفن کننده باید یک ارتباط دائمی دو طرفه با یک مرکز امداد رسانی مثلا نگهبانی یا سرویسکار یا مدیر ساختمان یا… را فراهم کند.

سردرب و تک کلید

آسانسور تاچلس touchless elevator

 پنل های بدون تماس (تاچلس)

 

همه گیری ویروس کرونا چالش های جدیدی را ایجاد کرده است که مشاغل باید  به آن فائق آیند.

برای بازگشایی مجدد کارها و ادامه ی کار و زندگی موفقیت آمیز باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع صورت گیرد. محدود کردن نیاز به تماس با سطوح تاسیسات می تواند به ایمنی کارکنان، ساکنان و یا بازدیدکنندگان کمک کند. در ساختمان های چند طبقه راه حل های بدون تماس در آسانسور برای حفظ سلامت عمومی ظروری است.

 

چگونه آسانسورهای بدون تماس (تاچلس) چالش های کووید۱۹ را برطرف کرد؟

اگرچه ویروس کووید۱۹ از طریق ارتباط نزدیک با شخص آلوده پخش می شود ولی همچنان در رابطه با سطوح آلوده شده نگرانی وجود دارد. ضدعفونی مکرر دکمه های آسانسور می تواند برخی از نگرانی ها را برطرف کند اما نمی تواند خطر را به طور کامل از بین ببرد. راه حل های آسانسورهای بدون تماس به افراد این امکان را می دهد تا مقصد آسانسور خود را بدون لمس دکمه های داخل کابین انتخاب کرده و احتمال مواجهه با ویروس را داخل کابین تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

مزایای اجرای آسانسور بدون تماس (تاچلس)

آسانسورهای بدون لمس دارای مزایای مالی و عملی برای مشاغل بازگشایی شده در طول همه گیری COVID-19 هستند. راه حل های دکمه های بدون لمس علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری ، چالش های تجاری را نیز حل می کند:

 

کاهش هزینه های نظافت: با آسانسور بدون تماس ، می توانید تعداد دفعاتی که کارکنان باید کابین آسانسور را در روز ضدعفونی کنند ، کاهش داده و هزینه نظافت را کاهش دهد.

جابجایی موثر ترافیک: سیستم های کنترل آسانسور بدون لمس مهمانان را در هر سفر به کابین مناسب هدایت می کند و مردم را تا آنجا که ممکن است به مقصد خود می رسانند.

بهبود امنیت کف: راه حل های فشاری بدون لمس به طور یکپارچه با سیستم های کنترل دسترسی ادغام می شوند ، بنابراین می توانید دسترسی به طبقه را فقط برای پرسنل مجاز و ضروری محدود کنید.

راه حل های بدون لمس حتی پس از گذر از بحران بهداشتی فعلی همچنان به ارائه مزایای خود ادامه می دهند. پیاده سازی فناوری آسانسور بدون لمس در حال حاضر به جلوگیری از شیوع بیماری های روزمره در آینده کمک می کند و تجربه بازدیدکنندگان بدون اصطکاک را در سراسر مرکز شما تسهیل می کند.

 

#پنل ضد کرونا #پنل تاچلس #پنل آسانسور #شستی آسانسور #شستی طبقه #کلید تاچلس #کلید بدون تماس #پنل بدون تماس #کووید۱۹ #کرونا

سیستم کنترل دسترسی

سیستم کنترل دسترسی

 

یک سیستم کنترل دسترسی شامل یک ریدر (Reader) در کابین و یک کنترل باکس می باشد که معمولاً در پشت پنل قرار گرفته است.

دستگاه های کنترل دسترسی به وسیله ی کارت یا تگ، کد و اثر انگشت فعال هستند و به چند مدل تک خروجی، چند خروجی و یا خاص تعریف می شوند.

دستگاه کنترل دسترسی تک خروجی : در این مدل یا یک طبقه را کد می کند یا یک کد مشترک به تمام طبقات می دهند. برای کد کردن یک طبقه: به عنوان مثال پشت بام در ساختمانی نباید قابل دسترس باشد در این صورت با استفاده از این مدل آن طبقه قفل و فقط کسانیکه کارت یا کد دارند دسترسی دارند و برای کسانیکه ندارند فاقد دسترسی می باشد.  برای کد مشترک طبقات: به عنوان مثال طبقات عمومی مثل پارکینگ و همکف در دسترس همه می باشد ولی سایر طبقات کسانیکه کارت یا کد دارند اجازه ی دسترسی دارند.

دستگاه کنترل دسترسی چند خروجی : به عنوان مثال حسابدارانی که در طبقه پنج کار می کنند فقط به همان طبقه دسترسی دارند ولی نمی توانند به واحد فنی که در طبقه سوم هست بروند و طبقات عمومی مثل سالن غذا خوری و پارکینگ برای همه در دسترس می باشد.

دستگاه های خاص داری نرم افزارهایی هستند که می توان به گونه ای طراحی کرد که به افراد خاص اجازه می دهد در روزها و زمان های مشخص به طبقات خاص بروند.

به طورکلی هدف استفاده از این دستگاه ؛ افزایش امنیت ساختمان ، مدیریت دسترسی افراد به طبقات و جلوگیری از استهلاک بی مورد آسانسور می باشد.

 

#شستی #شستی_آسانسور # مدیا #آسانسور #قطعات آسانسور #خرید آسانسور #کنترل دسترسی #تردد #پنل

 

 

شستی کلید آسانسور روکار لوکس و پرطرفدار

شستی طبقات G07 آسانسور روکار لوکس و پرطرفدار

G07 در سال ۹۵ با این رویکرد طراحی و تولید شد که پنلی با ظاهری مطابق نمونه های روز برند های آسانسور مانند هیوندایی با نحوه نصب آسان برای تکنسین و دوام و رقابت پذیری قیمتی بالا با بهره گیری از طراحی دقیق و اجرای عالی در مرحله قالب سازی و الکترونیک باشد؛ این پنل تقریباً تمامی اهداف تولید خود را محقق نمود . تمامی قطعات و مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید این پنل همگی از با کیفیت ترین و بنام ترین برندهای موجود می باشد. شکل ظاهری زیبا، عملکرد کاملاً بی نقص و تنوع زیاد کلیدها و استیل های قابل سفارش و قیمت گذاری اقتصادی باعث شده این مدل یکی از پرطرفدارترین پنل های بازار باشد .

شستی کلید آسانسور روکار لوکس و پرطرفدار

شستی کلید آسانسور روکار لوکس و پرطرفدار

دستگاه کنترل دسترسی VAX203

 

سیستم کنترل دسترسی(محدود سازی آسانسور یا اکسسوری)

 

مبتنی بر تکنولوژی بازشناسایی رادیویی یا به اختصار RFID می باشد. سیستم های مبتنی برRFID سامانه های شناسایی بیسیمی هستند که قادر به تبادل داده ها با برقراری ارتباط بین تگ با یک دستگاه خواننده READER می باشد. این ارتباط از طریق سیگنال الکترونیکی و الکترومغناطیسی برقرار شده که برای شناسایی نیازی به ارتباط تماسی ندارند. امروزه با به کارگیری این تکنولوژی در پنل های شستی آسانسور دیگرنیازی به سوئیچ آلفا یا به عبارتی قفل و کلیدهای منسوخ قدیمی برای کنترل تردد آسانسورها نمی باشد.

شرکت مدیا با استفاده از این تکنولوژی سیستم های مختلف به روز و مدرنی طراحی و تولید کرده که سطوح مختلفی از مدیریت روی ترددها را در آسانسور با اهداف زیر فراهم می آورد:

  1. افزایش امنیت ساختمان

  2. مدیریت دسترسی افراد به طبقات

  3. جلوگیری از استهلاک بی مورد آسانسور

از مهمترین ویژگی های VAX203 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. علاوه بر شناسایی با کارت یا جاسوئیچی ، می توان با وارد کردن یک رمز ۴ رقمی تعریف شده روی کیبرد تاچ آن ، امکان آزاد نمودن دسترسی را ایجاد کرد. این مزیت باعث می شود در صورت همراه نداشتن کارت یا تگ در صورت اطلاع از رمز به طبقات محدود شده ، امکان دسترسی داشت.
  2. این دستگاه به تنهایی قابلیت مد مهمان” BY PASS “را نداشته و در صورت محدود کردن طبقات با این دستگاه تنها تکنسین آسانسور می تواند طبقات را به حالت دسترسی آزاد برگرداند ولی با استفاده از یک سوئیچ RUN-Stop یا Remote Controlمی توان قابلیت مد میهمان را برای آن ایجاد کرد.

شستی های آسانسور تولیدی مدیـــا MEDIA