کنترل دسترسی و محدود کننده های آسانسور RFID

اگر قرار است آسانسور شما فقط توسط افراد مجاز مانند ساکنان یک خانه خانگی یا ساکنان یک ساختمان تجاری استفاده شود ، تنها راه اطمینان از این اتفاق وجود سیستم کنترل دسترسی است.

این سیستم ها همچنین برای تنظیم دسترسی به طبقات خاص یک ساختمان که ممکن است  محرمانه باشد یا برای ذخیره سازی مواد محدود شده اختصاص یابد. سیستم های کنترل دسترسی آسانسور معمولاً توسط کارت کلید کار می کنند. پس از داخل آسانسور ، کاربر طبقه مناسب را انتخاب می کند ، سپس کارت خود را اسکن می کند تا نشان دهد که به طبقه خاص دسترسی دارد.

 

کنترل دسترسی محدود آسانسور

هنگامی که صحبت از کنترل دسترسی می شود، آیا می توان کنترل دسترسی محدود آسانسور را به راحتی اضافه کرد؟

از نظر فنی ، بله – اما یک موضوع وجود دارد.

این واقعا به مورد استفاده شما بستگی دارد. بنابراین ، بیایید سریع وارد شویم و برخی از گزینه ها را بررسی کنیم. آنچه که در بیشتر موارد دیده ایم این است که آسانسور برای یک طبقه از باز است اما برای طبقات دیگر قفل شده است.

 

مشکلات سیستم امنیتی آسانسورها

هنگام استفاده از کنترل دسترسی آسانسور ، آسیب پذیری های امنیتی زیادی وجود دارد. در زیر ، برخی از راه هایی را که یک متجاوز می تواند امنیت آسانسور را به خطر بیندازد ، بحث می کنیم

فعال شدن سرویس آتش نشانی

فعال شدن سیستم آتشنشانی به شخص دوم این امکان را می دهد تا بلافاصله پس از استفاده شخص مجاز از کارت خود ، یک طبقه امن را انتخاب کند.

هنگامی که آسانسور در “حالت سرویس آتشنشانی” قرار می گیرد ، کنترل های امنیتی آسانسور لغو می شوند.

متأسفانه ، اینها اغلب بین آسانسورهای یک مارک یا در یک منطقه خاص جغرافیایی یکسان هستند.

 

دوربین مدار بسته در آسانسور

دوربین مداربسته به عنوان یک عامل بازدارنده برای جنایتکاران احتمالی عمل می کند ، و به کارکنان نظارت در پیگیری آنچه در داخل آسانسور می گذرد کمک می کند. سیستم های مداربسته هوشمند و بی سیم برای استفاده در آسانسور ایده آل هستند. این سیستم ها بدون نیاز به سیم کشی آسان نصب می شوند ، تصاویر را در زمان واقعی پخش می کنند و به سرعت کارکنان امنیتی را از هر موقعیتی که ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد مطلع می کنند.

آی فون در آسانسور

اگر مشکلی در آسانسور ایجاد شود ، برای احضار مسافران  حیاتی است. خواه این عمل خرابی آسانسور باشد ، یا یک عمل محرمانه ، صحبت با کسی که فوراً پاسخ خواهد داد و اقدام فوری متناسب با شرایط را انجام می دهد باید ساده باشد.

یک سیستم مخابره داخل ساختمان می تواند آسانسور را با میز جلو یا مدیر ساختمان متصل کند و ارتباط دو طرفه را امکان پذیر کند.

این می تواند به یک خط تلفن ثابت یا تلفن همراه متصل شود ، به طوری که حتی اگر شخصی که مسئولیت ارتباط با آن را دارد در حال حرکت است ، همچنان قادر به کنترل هشدار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *