تعویض فلکه آسانسور

آیا به تعویض فلکه آسانسور نیاز دارید؟
بازرسی و نگهداری آسانسور برای ایمنی و کارایی آسانسور شما ضروری است. یکی از محوری ترین اجزای آسانسورهای کششی، شیارهای آن است. از آنجایی که شیف های آسانسور برای عملکرد آسانسور ضروری هستند، باید به طور منظم بازرسی و نگهداری شوند. عدم سرویس‌دهی اجزای آسانسور، به‌ویژه نوارهای آسانسور، می‌تواند منجر به عملکرد ناکارآمد و ناایمن شود. با دانش مناسب، تیمی از تکنسین های آسانسور و تعمیر و نگهداری معمول، آسانسور شما می تواند با حداکثر پتانسیل خود به حمل و نقل ایمن مسافران و بار ادامه دهد.

آنچه در مورد شیف های آسانسور باید بدانید
در آسانسورهای کششی، فلکه های آسانسور قرقره هایی هستند که کابل های آسانسور را نگه می دارند. اینها مسئول کشش آسانسور و در نتیجه حرکت بلند کردن آن هستند. با استفاده مداوم، شیارهایی که طناب ها را نگه می دارند فرسوده می شوند و ایمنی و کارایی آسانسور را تحت تاثیر قرار می دهند. شیارهای آسانسور باید به درستی روی طناب ها قرار بگیرند تا کابل های آسانسور چسبندگی کافی برای عملکرد صحیح و ایمن داشته باشند.

کشش طناب باید بین همه طناب‌ها متعادل باشد تا فشار وارده به طناب‌ها و طناب‌های آسانسور کاهش یابد. بررسی منظم شیارهای آسانسور باعث می شود که کشش متعادل باشد و شیارها همچنان به خوبی با کابل ها مطابقت داشته باشند. توصیه می شود که قفسه های شما حداقل سالیانه بازرسی شوند. هرگونه ساییدگی قابل توجه یا ناهموار ممکن است نشانه مشکلات دیگری باشد که آسانسور شما با آن مواجه است و منجر به عملکرد ناایمن شود. تکنسین آسانسور شما یا شیار آسانسور شما را تغییر می دهد و یا تعویض شیف آسانسور را توصیه می کند.

چه زمانی باید شیف های آسانسور را تعویض کرد
شیف های آسانسوری که در طول بازرسی مشخص می شود که به درستی با طناب ها منطبق نمی شوند، ممکن است بتوانند برای بازیابی تناسب طناب مناسب، دوباره شیار شوند. بسته به میزان نگهداری که نیاز دارند، شیار مجدد می تواند در محل یا در فروشگاه رخ دهد.

دانستن اینکه چه زمانی به جای شیار کردن مجدد نیاز به تعویض شیف آسانسور است ضروری است. اگر بالابرهای آسانسور شما به طور منظم بازرسی نشوند، نمی‌دانید که آیا آسانسور شما باید تعویض شود. یک تکنسین آسانسور باتجربه می‌داند که آیا شیار مجدد یا تعویض بهترین گزینه بر اساس شرایط، سن و نگهداری قبلی شیو شما است.

بسته به علت شناسایی شده ساییدگی ناهموار یا عمده، تکنسین آسانسور شما ممکن است تعمیرات یا تعویض های دیگری را نیز در سیستم آسانسور شما پیشنهاد دهد. مانند هر چیز دیگری، قفسه های آسانسور را فقط می توان چندین بار قبل از اینکه نیاز اجتناب ناپذیر به تعویض قریب الوقوع شود، تعمیر کرد. داشتن یک تکنسین آسانسور حرفه ای مورد اعتماد برای بازرسی شیف های شما، پیروی از توصیه های آنها در مورد اینکه آیا شیار مجدد یا تعویض روش مناسبی برای آسانسورهای شما است یا خیر، و تعمیر یا تعویض به موقع بالابر شما اطمینان حاصل می کند که آسانسور شما به کارکرد روان و ایمن ادامه می دهد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *