مقایسه آسانسورهای تجاری و مسکونی

تفاوت بین آسانسورهای تجاری در مقابل آسانسورهای مسکونی ممکن است ساده به نظر برسد، اما چند ویژگی خاص هر نوع آسانسور را تعریف می کند.

همانطور که از نام آن مشخص است، آسانسورهای مسکونی در خانه های یک خانواده استفاده می شود. هر آسانسوری که به بیش از یک واحد مسکونی خدمات رسانی می کند، یا آسانسوری که در هر ساختمانی غیر از ساختمان مسکونی نصب شده باشد، باید یک آسانسور تجاری باشد. در حالی که می توانید برخی از انواع آسانسورهای تجاری را در خانه های تک خانواده نصب کنید، اما آنها نسبت به آسانسورهای مسکونی برای استفاده شخصی در خانه رایج نیستند. در حالی که در آسانسورهای مسکونی انعطاف بیشتری وجود دارد، تنها آسانسورهای تجاری مجاز به نصب در فضاهای تجاری هستند.

آسانسورهای مسکونی مشمول استانداردها و الزامات مشابه آسانسورهای تجاری نیستند، مانند کدهای آسانسور خاص که حداقل وزن و اندازه مورد نیاز آسانسورهای تجاری را بر اساس نوع آسانسور و تعداد طبقات آسانسور مشخص می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های مشابه در آسانسورهای تجاری و مسکونی، فقط با الزامات مختلف برای هر برنامه، در دسترس هستند. به عنوان مثال، آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند آسانسور هیدرولیک یا کششی باشند، و آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند دارای ماشین آلات یا آسانسور بدون اتاق ماشین باشند.

آسانسورهای مسکونی

نصب و نگهداری آسانسورهای مسکونی معمولاً نسبت به آسانسورهای تجاری هزینه کمتری دارند. نصب و ساخت آسانسورهای مسکونی به دلیل استفاده از اسکلت چوبی در اکثر آسانسورهای مسکونی می تواند ارزان تر باشد.

آسانسورهای مسکونی به اندازه آسانسورهای تجاری نیاز به وزن و اندازه ندارند و معمولاً کوچکتر از آسانسورهای تجاری هستند. آسانسورهای مسکونی معمولاً حداکثر ظرفیت وزنی ۵۰۰ یا ۷۵۰ پوند را دارند.

در حالی که آسانسورهای مسکونی همیشه ملزم به رعایت استانداردهای ADA نیستند که به آسانسورهای تجاری نیاز دارند که به اندازه کافی بزرگ باشند تا برای یک صندلی چرخدار مناسب باشند، بسیاری از آسانسورهای مسکونی هنوز هم می توانند ویلچر و سایر تجهیزات حرکتی را در خود جای دهند.

آسانسورهای تجاری

هر آسانسوری در ساختمانی که فراتر از یک خانه یک‌خانواری را شامل می‌شود، باید یک آسانسور تجاری باشد. برخی از نمونه‌هایی از انواع ساختمان‌هایی که نیاز به آسانسور تجاری دارند، ساختمان‌های آپارتمانی، ساختمان‌های اداری، فضاهای خرده‌فروشی و ساختمان‌های صنعتی هستند.

علاوه بر نیاز به حداقل اندازه و وزن، آسانسورهای تجاری معمولاً بزرگتر از آسانسورهای مسکونی هستند زیرا برای خدمات رسانی به افراد بیشتری در هر زمان مورد نیاز هستند. با این حال، آسانسورهای با کاربرد محدود (LULA) نوعی آسانسور تجاری ارزان‌تر هستند که برای استفاده در آسانسورهای تجاری کوچکتر، مانند کاندوها و ساختمان‌های اداری کوچک‌تر ایده‌آل هستند.

نصب و نگهداری آسانسورهای تجاری گرانتر از آسانسورهای مسکونی است. آسانسورهای تجاری معمولاً از ساختار اسکلت فلزی استفاده می کنند که باعث اطمینان بیشتر و ماندگاری بیشتر آنها می شود، اما فرآیند نصب آنها گران تر است.

 

https://mediaelevatorpanel.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *