راهنمای انتخاب پنل کابین آسانسور

پنل کابین آسانسور مرکز فرماندهی آسانسور بوده و انتخاب آن اهمیت بسیار بالایی دارد. از طرفی با توجه به تماس مستقیم همه ی افراد با این قسمت از آسانسور، کیفیت و کارآیی پنل آسانسور بیشتر مورد توجه قرار می دهد. در این مقاله سعی می شود ضمن معرفی محصولات مدیـا MEDIA به بیان ویژگی ها و خصوصیات هر مدل پرداخته شود تا متناسب با کاربردی ساختمان، بهترین انتخاب حاصل شود.

انتخاب ابعاد و مشخصات:

پیش از انتخاب نوع پنل بهتر است اطلاعات کلی در خصوص ابعاد، نوع استیل و نورپردازی و طرح کابین را داشته و سپس اقدام به انتخاب پنل نمایید. هماهنگی رنگ کابین و پنل آسانسور به لحاظ زیبایی بسیار مهم می باشد. باید کابین ساز ابعاد پنل، توکار یا روکار بودن، عرض و ارتفاع را تعیین نمایند.

ابعاد(ارتفاع، عرض و ضخامت) و نوع خم و نحوه ی اجرای تمامی پنل های کابین در کاتالوگ شرکت مدیا موجود می باشد.

پنل ها در ابعاد ۲ متری و یک متری تولید و عرضه می گردد. پنل های یک متری طبیعتا قیمت پایین تری داشته و محدودیت تعداد کلید دارند و پنل های دومتری جلوه ی زیباتری داشته و قابلیت ارائه با تعداد کلید بیشتر را داشته و همچنین به جهت جادهی نمایشگرها، لوگو مشخصات و همچنین طرح تزئینی پایین جذابیت بیشتری را دارد.

انتخاب مدل پنل:

شرکت تولیدی مدیا MEDIA پنل های آسانسور را در طرح های مختلف متناسب با سلایق در محدوده ی قیمت های وسیعی را تولید و عرضه می کند.

پنل کابین درسا DORSA

این پنل محبوب ترین و پرطرفدارترین پنل تولیدی در مدیا می باشد. قرارگیری یک پنجره تمام مشکی یا تمام سفید همراه با نمایشگر سگمنت در قسمت فوقانی پنل جلوه ی بسیار زیبا و خاصی را به این پنل داده است که از هر جهت این پنل را با سایر پنل هایی که تاکنون عرضه شده است متمایز کرده است.

پنل دیانا DIANA

یک پنل اقتصادی و بسیار بادوام و با کیفیت، جزء پرفروش ترین و پر تیراژ ترین پنل های تولیدی در مدیا MEDIA می باشد. مناسب برای ساختمان های متداول شهری-  طراحی زیبای کلید ها و بدنه با نورپردازی برجسته کریستالی در پایین مدل دومتری و نصب سریع و آسان (سیم کشی شده) از مهمترین ویژگی های این پنل می باشد.

پنل کابین رویال ROYAL

یک پنل رویایی و شیک – Dreamy & Luxury مورد استقبال ساختمان های لوکس و خاص – قرارگیری دو خط نور در سمت چپ و راست نور پنل، جلوه ی بی نظیری را به این پنل داده است. چنانچه این خطوط نوری در سقف و روبه روی پنل نیز ادامه یابد موجب خلق یک کابین آسانسور رویایی و چشم نواز می شود. پنل رویال به صورت ترکیبی با پنل درسا و تاچ ( Royal Dorsa & Royal Touch )نیز عرضه می گردد که موجب افزایش قابلیت های این پنل می شود.

پنل کابین برلیان BRILLIANT

سرسخت و قوی – Tough & Strong – بسیار با کیفیت و مقاوم- مناسب برای ساختمان های پرتردد نظیر ساختمان های اداری، تجاری و…
خم شکسته ۴۵ درجه ای و نصب بدون پیچ، بارزترین ویژگی این پنل می باشد. این پنل قابلیت ارائه با تمامی کلیدها و نمایشگرهای موجود در مدیا را داشته که این موضوع موجب تنوع بسیار این مدل شده است.

پنل کابین اوپال OPAL

پنل کلاسیک – Classic و بسیار زیبا –  قوس محدب و کمانی این مدل موجب تمایز این پنل با سایر پنل های تولیدی و موجود در بازار شده است. استفاده از استیل میرور در مدل موجب بازتاب بسیار زیبایی از کابین در پنل می شود که جلوه ی خاص و باورنکردنی را کابین آسانسور خلق می کند.
باید در نظر داشت به دلیل قوس موجود در این پنل، استفاده از همه ی انواع نمایشگرها و کلید ها میسر نمی باشد و در انتخاب آن ها باید با واحد فروش و طراحی شرکت مدیا هماهنگی لازم صورت گیرد.

پنل کابین تاچ  TOUCH & SMART

گسترش معماری مدرن و طراحی ساختمان هایی با نمای نوین توسط آرچیتکت ها، طراحان کابین آسانسور نیز به این سمت حرکت نموده و تمام تلاش خود را درجهت هوشمند و مدرن جلوه کردن کابین انجام می دهند. پنل تاچ TOUCH & SMART مدیا، از تمامی قواعد پیشین طراحی پنل کابین عبور کرده و با جایگزینی کلید های تاچ به جای دکمه های مکانیکی و قراردهی انواع اکسس کنترول ها، ساختمان های مدرن را هوشمند تر کرده است.
باید توجه داشت که در ساختمان های بلند مرتبه ، قرارگیری تعداد زیاد کلید در پنل آسانسور علاوه بر جلوه زشتی که ایجاد می کند موجب سردرگمی افراد می شود. استفاده از پنل تاچ، این قابلیت را به افراد می دهد تا به جای جستجو در بین تعداد زیادی کلید، با وارد کردن شماره طبقه به آسانی و بدون هیچ سردرگمی به طبقه موردنظرشان دسترسی پیدا کنند.

پنل کابین دیاموند DIAMOND

پرتنوع ترین پنل کابین که هیچ محدودیتی در جادهی و قراردهی هیچ یک از انواع کلیدها و نمایشگرها را ندارد، پنل دیاموند می باشد.

پنل کابین روما ROMA

یکی از جدیدترین پنل های مدیا می باشد به تازگی به خانواده ی پنل های مدیا اضافه شده است. این پنل درعین ظرافت از دوام بسیار بالایی برخوردار است و در همین مدت کوتاه که از زمان تولید و عرضه آن گذشته است توانسته نظر و رضایت همه ی مشتریان را به خود جلب کند و از فروش بسیار زیادی برخوردار باشد. بی شک قیمت گذاری اقتصادی این پنل یکی از دلایل استقبال مشتریان از این پنل می باشد.

پنل کابین دیبا DIBA

پنل کابین آرت ART

پنل کابین BXG

انتخاب استیل:

استیل ها در سه نوع خش دار و میرور و گندمی عرضه می گردد و شناخت ویژگی های آن ها بسیار مهم می باشد. استیل های میرور به راحتی کثیف شده و به راحتی نیز تمیز می شود ولی استیل های خش دار و گندمی بسیار سخت کثیف می شوند و بسیار سخت هم به حالت اول خود باز می گردند.

  • استیل های قابل سفارش در مدیا :
  • میرور (نقره ای، طلائی، دودی، برنز، شامپاینی)
  • خش دار (نقره ای، طلائی، دودی، برنز، شامپاینی)
  • گندمی (طلائی و نقره ای)
  •  دیپ بلک
  • با قابلیت سفارش نانو برای همه ی استیل ها

انتخاب کلید آسانسور

بی شک مهمترین جزء در پنل های کابین آسانسور، کلید ها می باشند. لذا باید در انتخاب نوع کلید نهایت دقت انجام پذیرد. در شرکت مدیا، انواع کلید های تولیدی این شرکت و انواع کلید های وارداتی موجود می باشد که به لحاظ قیمت و کیفیت، طیف وسیعی را پوشش می دهد.
در انتخاب نوع کلید به کاربری ساختمان باید بسیار توجه نمود چراکه دوام، مقاومت و عمرمفید کلیدها در ساختمان های پرتردد نظیر ساختمان های اداری، تجاری و… بسیار مهم می باشد درحالی که ظرافت و زیبایی در ساختمان های لوکس و مسکونی حائز اهمیت می باشد از این رو کلید های تاچ مدیا بسیار مورد استقبال این گونه ساختمان ها واقع شده است.
خلاقیت در چیدمان کلیدهای آسانسور موجب زیبایی بیشتر پنل کابین می شود. در چیدمان کلید ها می توان از پلاک مشخصات نیز استفاده نمود که سهولت در انتخاب طبقه را موجب می شود و جلوه ای جذاب را به پنل اضافه می کند.
در انتخاب کلید آسانسور به رنگ استیل کلید و نور کلید ( در دو حالت عادی و پس از فشرده شدن) نیز می توان توجه نمود که هماهنگی بیشتر لابی، کابین و پنل آسانسور را موجب می شود.

انتخاب نمایشگر

شاید بعد از کلید ها، مهمترین جزء یک پنل، نمایشگر داخل کابین آن باشد که در زیبایی آن جلوه می کند. خوشبختانه همه ی انواع نمایشگرها در شرکت تولیدی مدیا موجود می باشد. انتخاب نوع نمایشگر تا حد زیادی سلیقه ای می باشد ولی پیشنهاد می گردد برای ساختمان های بلند مرتبه که مدت حضور افراد در کابین طولانتی تر می باشد از نمایشگرهای پخش فیلم و عکس استفاده گردد که حضور افراد در آسانسور کسل کننده و خسته کننده نباشد.

انتخاب شستی طبقات

به طور کلی شستی ها به سه دسته بدنه استیل، فلکسی و تاچ  تقسیم بندی می شوند که به صورت ترکیبی هم تولید می شوند (بدنه نیم استیل و نیم فلکسی یا بدنه استیل و کلید تاچ).
در انتخاب شستی ها باید توجه نمود که بیشتر هماهنگی را با پنل کابین آسانسور و لابی ساختمان داشته باشد. به عنوان مثال

چنانچه پنل شما Dorsa می باشد بهترین انتخاب شستی طبقه G07 , BXG-N و BXL  و همچنین پنل Diana و ROMA بیشترین هماهنگی را با G01 دارند. حتما درنظر داشته باشید که اگر از سری پنل های تاچ و اسمارت سفارش داده اید حتما به سراغ شستی طبقات تاچ نیز بروید.

توکار یا روکار بودن شستی طبقه نیز می تواند به دیزاین لابی ساختمان کمک کند.

انتخاب نوع کلید و نمایشگر شستی طبقات(سگمنت یا ریزشی)، همچنین رنگ نور کلید و نمایشگر نیز نهایت دقت را انجام دهید تا بیشترین هماهنگی با سایر اجزا حاصل شود.

چنانچه ساختمان شما به چندین آسانسور مجهز می باشد حتما به سراغ شستی های دوپلکس بروید و اگر کاربری سازه شما به نحوی می باشد که تردد افراد زیاد است (ساختمان های اداری، تجاری، مترو و…) حتما از کلید های کلکتیو و سلکتیو استفاده شود.

خوشبختانه شستی های تولیدی در شرکت مدیا قابلیت مجهز شدن به انواع اکسس کنترل ها را دارد تا دسترسی افراد را محدود و کنترل نماید. این قابلیت به هوشمند شدن و امنیت ساختمان و مکان ها بسیار کمک نموده و مورد استقبال مشتریان خاصی واقع می شود.

موضوع آخر این که بدنه ی شستی طبقات قابلیت چاپ انواع متن و لوگوی سفارشی را دارد .

شستی های تولیدی در مدیا:

  • G01
  • G02
  • G03
  • G04
  • G06
  • G07
  • BXG
  • BXM
  • BXL
  • BXH
  • Touch

انتخاب سردرب برای آسانسور زیبایی لابی ساختمان را به بالاترین حد خود می رساند و پیشنهاد می شود از بین سردرب های متنوع تولیدی در شرکت مدیا MEDIA متناسب با معماری ساختمان (کلاسیک، مدرن ، لاکچری و….) سردرب هماهنگ با لابی و آسانسور انتخاب کنید.

سیستم های محدود کننده دسترسی

استفاده از انواع اکسس کنترل ها روز به روز رو به افزایش است و تقریبا در اکثر پروژه های مهم از آن ها استفاده می شود. مجهز نمودن ساختمان ها به این سیستم ها، علاوه بر هوشمندی و کنترل ساختمان باعث افزایش امنیت ساختمان می شود.

به عنوان مثال محدود نمودن استفاده از آسانسور به افراد خاص و یا جلوگیری از استفاده افراد از آسانسور در مواقع خاص و یا محدود نمودن تردد افراد به طبقات خاص جمله مزایای سیستم کنترل دسترسی و تردد اسانسور می باشد.

از همین سیستم کنترل تردد جهت مدیریت دسترسی به سایر سرویس های عمومی نظیر خدمات عمومی، کاربردهای مالی و اعتباری، سیستم های حضور و غیاب و یا رستوران استفاده نمود.

سیستم های کنترل تردد با امکان فرمان دادن به گیتهای کنترل تردد و قفلهای برقی امکان اجرای سیستم امنیتی جامع را در هر ساختمانی میسر می سازد.

کاربردها:

–       در ساختمانهای دارای کاربرد مسکونی و اداری می توان استفاده از اسانسور را محدود به ساکنین آن ساختمان نمود.

–       در ساختمانهای اداری می توان یک یا چندین آسانسور را محدود به پرسنل خاص (مدیران ، معاونین و روسا) نمود.

–       می توان تعیین نمود که هر فرد به کدام طبقه دسترسی داشته باشد.

هرکدام از دستگاه کنترل دسترسی ( اکسس کنترل ها) با روش هایی که در زیر به آن ها اشاره می شود، قابلیت کار دارند:

–       کارت های هوشمند : کارتی که توسط یک سازمان به کاربر داده می شود. این کارتها برای افراد ( کارمندان یا مدیران ) صادر می شود و هنگام ورود در سازمان، کارت را بر روی دستگاه کنترل دسترسی قرار می دهیم، پس از تایید اعتبار، اجازه ورود یا خروج داده می شود و زمان آن نیز ثبت می گردد.

–       رمز عدد یا کدی که توسط سازمان به کاربر داده می شود. برای ورود یا خروج باید رمزی را که قبلا در دستگاه کنترل دسترسی تعریف شده (شناسایی اعتبار)، وارد کنیم، در صورت درست بودن، رمز تایید شده و در باز خواهد شد و در صورت اشتباه بودن، دستگاه، اعلام می کند.

–       اثر انگشت : اثر انگشت کاربر نیز مانند رمز، باید از قبل برای دستگاه تعریف شود و کافی است انگشت مورد نظر، بر روی دستگاه قرار بگیرد، ودستگاه کنترل دسترسی، پس از مقایسه اثر انگشت، در صورت درست بودن، به فرد اجازه ورود یا خروج خواهد داد و زمان ورود و خروج او را نیز ثبت می کند (مثلا در ادارات)، و در صورت تایید نشدن، هیچ یک از موارد انجام نمی شود.

پنل ها کابین و پنل های طبقات تولید شده در مدیــا MEDIA قابلیت این را دارند تا به انواع اکسس کنترلها مجهز شوند. سیستم های به کاربرده شده در پنل های مدیــا MEDIA از بالاترین کیفیت و بالاترین کارایی برخوردار هستند و متناسب با هر پروژه، بسته به کاربری و ویژگی های خاص پروژه ها، گزینه ها و تجهیزات مخصوص آن پروژه قابل سفارش می باشد و شرکت مدیا از تنوع کافی در این سیستم ها برخوردار می باشد تا امکان انتخاب متناسب با درخواست مشتریان محترم فراهم باشد.

اکسس کنترل های قابل سفارش در مدیــا MEDIA