طول عمر آسانسور چقدر است؟

چگونه طول عمر آسانسور خود را تخمین بزنیم

تخمین طول عمر آسانسور شما می تواند پیچیده به نظر برسد، اما با اطلاعات صحیح، می تواند کاملاً ساده باشد. درک طول عمر آسانسور به شما این امکان را می دهد که برای نگهداری، نوسازی و جایگزینی متناسب با آن برنامه ریزی کنید تا آسانسور خود را روان و ایمن نگه دارید. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

قانون کلی

دانستن طول عمر آسانسور برای اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد آسانسور بسیار مهم است. همچنین می تواند به شما در برنامه ریزی برای هزینه های آینده که ممکن است برای نگهداری آسانسور شما ضروری باشد کمک کند. در حالی که بسیاری از چیزها می توانند بر طول عمر آسانسور شما تأثیر بگذارند، یک دستورالعمل کلی که باید رعایت کنید این است که آسانسورهای ۲۰ سال و بالاتر کاندیدای مدرنیزه شدن هستند. هنگامی که آسانسور شما ۲۰ تا ۲۵ ساله شود، به طور کلی عمر مقرون به صرفه خود را به پایان خواهد رساند. پس از این مدت، احتمالاً برای نگهداری آسانسور شما نیاز به سرویس مکرر خواهد بود و قابلیت اطمینان آن کاهش می یابد. در این مرحله از زندگی آسانسور شما، غفلت از مدرن سازی منجر به کاهش کارایی آسانسور و هزینه نگهداری و بهره برداری از آسانسور می شود.

در حالی که خوب است این قانون کلی را در نظر داشته باشید، انواع خاصی از تجهیزات طول عمر تخمینی متفاوتی دارند.

بعد از ۱۵ سال

بعد از اینکه آسانسور شما به مدت ۱۵ سال کار کرد، کابین آن باید برای حداکثر کارایی و راحتی بازسازی شود. علامت ۱۵ ساله نیز تقریباً زمانی است که ایستگاه تماس آسانسور شما باید تعویض شود.

بین ۲۰ تا ۲۵ سال

هنگامی که آسانسور شما به بیستمین سال خود رسید، پانل عملیات کابین آسانسور، کابل‌ها و کابل‌های مسافرتی برای کارایی و ایمنی بهینه باید تعویض شوند. بین ۲۰ تا ۲۵ سال استفاده زمانی است که کنترلر و توزیع کننده آسانسور شما باید تعویض شوند. پس از ۲۵ سال، ریل های بالابر شما باید مجدداً تراز شوند و پیستون هیدرولیک آسانسور باید بسته به وضعیت آن پس از این مدت زمان تعویض یا دوباره آستین دار شود. گاب ها و غلتک های درب چاه آسانسور شما باید بین ۲۰ تا ۳۰ سال کارکرد، بسته به میزان استفاده و فرسودگی تجربه آسانسور شما تعویض شوند.

بعد از ۳۰ سال

پس از ۳۰ سال کارکرد آسانسور، سیم کشی برق و ماشین آلات آن باید هر دو تعویض شوند. تابلو برق آسانسور شما باید بیش از ۵۰ سال ایمن و مفید باقی بماند و راهروی آسانسور شما محدودیتی در طول عمر آن ندارد.

مهم است به خاطر داشته باشید که این راهنما طول عمر آسانسور را در صورت رعایت برنامه تعمیر و نگهداری منظم مشخص می کند. غفلت از نگهداری و تعمیر صحیح آسانسور می تواند طول عمر آن را به شدت کاهش دهد. اگر آسانسور شما به طور منظم تعمیر و نگهداری نمی کند، ممکن است پس از ۱۰ سال استفاده به نوسازی نیاز داشته باشد. با پایبندی به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، می توان به راحتی از این کاهش هزینه پرهزینه در طول عمر جلوگیری کرد و در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

با تعمیر و نگهداری مناسب و جایگزینی مکانیسم‌ها طبق این راهنما، آسانسور شما برای سال‌های آینده ایمن و کارآمد باقی خواهد ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *