آسانسور های گروهی ، کنترل دسترسی در اسانسور های شلوغ

قابلیت اتصال آسانسور

به سختی می توان با این استدلال مخالفت کرد که “اتصال” تا کنون به یکی از کلیدواژه های بزرگ قرن بیست و یکم تبدیل شده است. به طرق مختلف اجرا شده و منجر به افزایش راندمان، صرفه جویی در هزینه و کاهش تصادفات و خرابی ها شده است. به راحتی می توان فهمید که چرا آخرین فناوری آسانسور به حوزه “اتصال” می پیوندد.

صنعت خودرو نمونه ای از پیشرفت های گسترده در عملکرد محصول است. به عنوان مثال، اکنون وسایل نقلیه می توانند از یکپارچه سازی اپلیکیشن ها استفاده کنند و جایگزین سیستم های GPS و رادیویی داخلی شوند. سیستم‌های M2M امکان برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده را فراهم می‌کنند که می‌تواند کارایی شناسایی و تعمیر عیب را افزایش دهد و همچنین عمر هدر رفته محصول را با پیش‌بینی بهتر زوال دارایی‌ها کاهش دهد.

مزایای مشاهده شده در صنعت خودرو را می توان در هر صنعت تولیدی یا خدماتی دیگر اعمال کرد. بنابراین چگونه می توان این فناوری را در آسانسورها اعمال کرد و چه مزایایی را می توان مشاهده کرد؟

اتصال در صنعت آسانسور

اتصال در صنعت آسانسور با استفاده از آخرین فناوری آسانسور مزایای بسیاری را برای ارائه دهندگان، مالکان و مسافران فراهم می کند که منجر به درک گسترده تر از استفاده و نگهداری آسانسور می شود. این فناوری ها از اصطلاحات زیر استفاده می کنند:

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از دستگاه های فیزیکی است که با وسایل الکترونیکی و نرم افزاری تعبیه شده است که اشیاء را قادر به اتصال و تبادل داده ها می کند. این شامل پردازش داده های منتقل شده نمی شود. نوآوری در فناوری آسانسور، آسانسورها را به یکی از آخرین اعضای IOT تبدیل کرده است.

ماشین به ماشین (M2M)

ماشین به ماشین (M2M) ارتباط مستقیم بین دستگاه ها با استفاده از هر کانال ارتباطی اعم از سیمی و بی سیم است. پس از نصب، سیستم های M2M به نیروی انسانی یا نیروی کار، به جز برای تعمیر و نگهداری، نیاز ندارند.

برای ادغام اتصال در هر سیستم، سنسورها یا دستگاه های اندازه گیری باید معرفی شوند. این محصولات داده های مشخص شده را ثبت کرده و برای پردازش ارسال می کنند. داده ها برای شناسایی عواملی مانند مسافت طی شده یک کابین یا وضعیت اجزای آسانسور استفاده می شود. همچنین می‌توان آن را برای محتویات یک خودرو، ثبت تعداد مسافران و جریان ترافیک در یک ساختمان اعمال کرد.

مزایای اتصال

نگهداری

استفاده از سنسورها در سیستم های بالابر زمان توقف آسانسور را کاهش می دهد. آگاهی از مسافت طی شده آسانسور، تغییرات دما و ارتعاشات برای افزایش کارایی پرسنل تعمیر و نگهداری استفاده می شود. با ثبت خرابی‌های قبلی و استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، مهندسان قبل از وقوع نقص مطلع می‌شوند و به مهندسان اجازه می‌دهد تا تعمیرات پیشگیرانه را انجام دهند.
همچنین با ثبت چرخه عمر آسانسورهای در حال استفاده، برنامه ریزی بهبود می یابد. تعمیر و نگهداری در حال حاضر از یک جدول زمانی عمر در خدمت پیروی می کند. به عنوان مثال، ما فرض می کنیم آسانسور در لابی احتمالاً بیشتر از یک آسانسور خدماتی استفاده می کند. ما فرض می کنیم که اجزای یک بالابر لابی قبل از همان اجزای یک بالابر سرویس خراب می شوند. با این حال، اگر بتوانید عملکرد واقعی آسانسور، مسافت طی شده، یا وزن اعمال شده در داخل کابین را ثبت کنید، می توانید تصویر دقیقی از عملکرد آسانسور ترسیم کنید و سطوح تعمیر و نگهداری را در صورت لزوم تغییر دهید. با اتصال، فرضیات در مورد استفاده از آسانسور دیگر ضروری نیست.

جریان ترافیک و تبلیغات

مکان های تبلیغاتی بر اساس تعداد بازدیدهای احتمالی (یا بازدیدها) که هر تبلیغ دریافت می کند، ارزش گذاری می شود.
با اندازه‌گیری وزن کابین آسانسور یا ثبت تعداد افراد ورودی و خروجی، می‌توانید داده‌هایی را در مورد جریان افراد در ساختمان در روز، هفته، ماه یا سال جمع‌آوری کنید.
دانستن اینکه چند نفر وارد یک کابین می شوند و داشتن داده هایی برای اثبات آن، ارزش فضای تبلیغاتی را در هر آسانسور یا لابی تعیین می کند.

مزایای آسانسور اتصال

اتصال دارای مزایای هزینه قابل توجهی است زیرا آسانسورهای بیشتر نگهداری می شوند و در مجموع به شیوه ای کارآمد تر کار می کنند، و هنگامی که برای تبلیغات استفاده می شود، آسانسور متصل می تواند به یک مرکز سود تبدیل شود.

فرصت‌های دیگری با رشد فناوری‌های آسانسور در آینده و فرصت‌های اضافی برای اتصال پدیدار خواهند شد، از جمله تعامل کاربر با آسانسور از طریق برنامه‌های موجود در دستگاه‌های تلفن همراه شخصی آن‌ها.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها