کلید آسانسور ، دکمه آسانسور ، شستی آسانسور ، پنل اسانسور، معماری داخلی آسانسور

نکات مهم کنترل تردد در آسانسور (اکسس کنترل آسانسور)

استفاده افراد ناشناس و غیر مجاز از آسانسور در ساختمان‌های مختلف، علاوه بر این که استهلاک آن را بالا می‌برد، در بعضی از موارد می‌تواند امنیت بخش‌های مهم را نیز به مخاطره اندازد. برای محدود کردن دسترسی افراد غیر مجاز و مدیریت بهتر استفاده از آسانسور، از سیستم کنترل تردد آسانسور استفاده می‌شود. این سیستم توسط ابزارهای مختلف احراز هویت از جمله رمز، کارت، تگ، اثر انگشت و …، امکان استفاده افراد مختلف از آسانسور را محدود می‌سازد. استفاده از اکسس کنترل آسانسور امنیت بیشتری را برای ساختمان فراهم می‌سازد. علاوه بر این در بعضی از آپارتمان‌ها با استفاده از این سیستم، پرداخت شارژ را اجباری می‌کنند و افرادی که شارژ پرداخت نکرده‌اند، نمی‌توانند از آسانسور استفاده نمایند.

راهکارهای شناسایی در کنترل تردد آسانسور

  1.  ورود رمز از طریق صفحه کلید
  2.  کارت و تگ  RFID (تگ آسانسور)
  3.  شناسایی اثر انگشت
  4.  تشخیص چهره
  5.  اسکن کف دست
  6.  تشخیص عنبیه چشم
  7.  QR Code
  8.  موبایل (NFC و Bluetooth)

 

جهت مشاهده تجهیزات کنترل دسترسی آسانسور به لینک زیر مراجعه کنید:
https://mediaelevatorpanel.ir/elevator-parts-elevator-accessories/

برای اینکه یک دستگاه کنترل تردد آسانسور مناسب برای مجموعه خود انتخاب و خریداری نمائید، به این ۵ فاکتور مهم توجه داشته باشید :

  • کاربران باید بتوانند به آسانی از دستگاه کنترل تردد آسانسور استفاده نمایند. راهکار RFID (استفاده از تگ و کارت)، معمولاً ساده‌ترین و آسان‌ترین روش است. اما می‌توانید با یک آموزش کوتاه به افراد از سیستم‌های دیگر نظیر کنترل آسانسور با موبایل یا راهکارهای بیومتریک استفاده نمائید. در ضمن دستگاه را در ارتفاعی نصب کنید که تمامی افراد با قد کوتاه و بلند بتوانند از آن استفاده نمایند.
  • اکسس کنترل آسانسور باید از امنیت مناسبی برخوردار باشد و به راحتی هک و مورد سوء استفاده قرار نگیرد. بنابراین در زمان خرید از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده نمائید، تا خیالتان از این بابت راحت باشد.
  • دستگاه اکسس کنترل را به دو صورت می‌توان نصب کرد: روکار یا توکار . بررسی کنید که از لحاظ زیبایی کار، کدام حالت برای نصب مناسب‌تر است.
  • گارانتی تجهیزات و خدمات پشتیبانی را فراموش نکنید. بسیار مهم است که از یک شرکت معتبر و با صلاحیت خرید کنید تا بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب بهره‌مند شوید.
  • قیمت محدود کننده آسانسور (دستگاه کنترل تردد آسانسور) و هزینه نصب آن را نیز در نظر بگیرید. سیستم مورد نظر باید قیمت مناسبی داشته و  هزینه تمام شده آن، با بودجه‌ای که در نظر گرفتید متناسب باشد.

منبع:bayofa

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها