سیستم دابل رپ Double Warp

معرفی مختصر سیستم دابل رپ

در آسانسورهای با سرعت بالا، مخصوصا” آسانسورهای سنگین برای جلوگیری از اصطکاک و افزایش طول عمر سیم بکسل و فلکه، از روش دوبار پیچش سیم بکسل بر روی فلکه استفاده می کنند (Double Warp) گرچه در پیچش دوتایی (مضاعف) سیم بکسل، نیروی کششس به حد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، اما با بکار بردن این شیوه سیم بکسل اندازی کل نیروی محرکه آسنسور، پیچیده تر شده و باید پهنای فلکه کششی به علت دو برابر شدن تعداد شیارهای ویژه سیم بکسل افزایش یابد و از طرفی تعداد خمیدگی های سیم بکسل نیز بیشتر شده، که این امر باعث سائیدگی بیشتر سیم بکسل ها می گردد.

DOUBLE WARP SYSTEM
در صورت عدم استفاده از گیربکس کاهنده سرعت، سرعت سیم بکسل با سرعت محیطی فلکه کششی و با سرعت چرخش موتر (rpm) برابر خواهد شد.
مثلا” با یک فلکه سیم بکسل با قطر ۶۲ سانتیمتری جهت دستیابی به سرعت ۲.۵m/s به موتوری که دور آن ۷۷ rpm باشد نیاز است.
در صورتیکه در آسانسور های جدید یا آسانسورهای بدون گیربکس که از پولی کوچکتری استفاده می شود، در مقایسه با نمونه های گیربکس دار از سرعت چرخشی کمتری برخوردار هستند.
پس با توجه به اینکه حداقل قطر فلکه سیم بکسل، نباید کمتر از ۴۰ برابر قطر سیم بکسلش باشد، می توان قطر فلکه کششی را تا این حد در نظر گرفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

*

code

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها