سیستم محافظت در برابر حرکت با درب باز آسانسور

آشنایی با سیستم محافظت در برابر حرکت ناخواسته با در باز از سر طبقه

Unintended car movment -UCM

علت و دلایل حرکت آسانسور با در باز چیست :

یکی از مواردی که در استاندارد الزام دارد همترازی کابین در طبقه است و باید همسطحی کابین در طبقه حداکثر یک سانتیمتر بالاتر و پایین تر از تراز طبقه باشد. در زمان تخلیه و بارگیری این اختلاف سطح میتواند حداکثر ۲ سانتیمتر باشد.

 

در صورتیکه اختلاف سطح کابین در زمان توقف بیش از یک سانتیمتر باشد بطوریکه کابین هنوز در ناحیه بازشو در بالاتر یا پایین تر از طبقه قرار دارد آسانسور میتواند با سرعت حداکثر ۰.۳متر بر ثانیه اقدام به همسطح سازی مجدد با در باز نماید.

 

در این حالت چون درطبقه بسته نمیشود لذا قفل درب پل میشود و مدار دیگری این ایمنی را پشتیبانی می کند.
آسانسوری که مجهز به سیستم همسطح سازی یا همسطح سازی مجدد با در باز باشد احتمال دارد بدلیل خطا در مدار ایمنی حرکت بیش از حد مجاز نماید.
لذا اینجاست که نیاز به سیستمی است که از حرکت کابین با در باز از طبقه جلوگیری نماید که به آن UCM می گویند.

 

روش کار UCM :
یکی از روشهای تامین آن استفاده از گاورنری است که دارای یک بوبین برقی است.
این گاورنر هر زمان که کابین در طبقه متوقف میشود قفل میشود و در صورت حرکت کابین پاراشوت ۲ طرفه ای که برای کابین تعبیه شده است قفل مینماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *